Forum > Demolåtar

Gurano - Premiere Gnossienne

(1/3) > >>

Gurano:
Hej
En av mina absoluta minimalistiska favoriter är Eric Satie - här kommer en enkel tolkning av hans 1ere Gnossienne
Tar tacksamt emot ideer

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/1ere_Gnossienne.mp3[/mp3]

MaxB:
Riktigt behagligt att lyssna på så här minimalistiskt.

Asti:
Väldigt spännande klanger och harmonier och fint sparsamt arr.
Trummorna tycker jag dock blir lite jobbiga i längden och det liksom
"snubblar" på några ställen. Skulle föredra mer traditionella trummor/percussion.
Jag borde nog lyssna mer på Satie.
Intressant!
/Asti

tigersoul:
SATIE!!  :wub: :wub:

Det här var svårt att kommentera... jag finner att trummorna "stjäl scenen" o att de kunde vara lite mer akustiska i soundet. Kanske byta ut vissa delar till percussion istället, det är mkt tunga, basiga, dånande slag som nästan ställer sig framför det andra o ropar se på mig. :P

Annars intressant för en gammal Satie älskare :P

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.12.2012, 00:59:38 ---Riktigt behagligt att lyssna på så här minimalistiskt.

--- Slut citat ---
Tack för tankar - kul att du gillar

--- Citat från: Asti skrivet 17.12.2012, 11:30:12 ---Väldigt spännande klanger och harmonier och fint sparsamt arr.
Trummorna tycker jag dock blir lite jobbiga i längden och det liksom
"snubblar" på några ställen. Skulle föredra mer traditionella trummor/percussion.
Jag borde nog lyssna mer på Satie.
Intressant!
/Asti

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - absolut så ska du lyssna mer på Satie - det kan aldrig bli för mycket :)

Förstår vad du menar med att det snubblar - men det tycker inte jag eg ... men eftersom ni är 2 som påpekar så tog jag bort det jag tror att ni menade :)

Jag la även på en bas på mellanpartiet (bara för att testa) - blev det för mycket?
Ändrade även tremolostråkarna på den delen lite

--- Citat från: tigersoul skrivet 17.12.2012, 12:30:44 ---SATIE!!  :wub: :wub:

Det här var svårt att kommentera... jag finner att trummorna "stjäl scenen" o att de kunde vara lite mer akustiska i soundet. Kanske byta ut vissa delar till percussion istället, det är mkt tunga, basiga, dånande slag som nästan ställer sig framför det andra o ropar se på mig. :P

Annars intressant för en gammal Satie älskare :P

--- Slut citat ---
Ändrat snubblet och lite annat (se ovan). Trummorna vill jag nog behålla så här elektroniska för jag vill ha kontrasten mot det finstilta liksom - vill att basen i trummorna ska suga tag i magen lite grann

Tack för era tankar
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion