Forum > Demolåtar

Gurano - Premiere Gnossienne

<< < (2/3) > >>

equality:
Klart spännande att lyssna till. Låter helt "vrickat" ibland på ett snyggt sätt. Häftigt!

spacetrucker:
Jag gillar inte den snubblande percussionisten. Annars låter detta skönt. Får lite Daniel Lanois -vibbar av denna.

Space

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 17.12.2012, 20:41:58 ---Klart spännande att lyssna till. Låter helt "vrickat" ibland på ett snyggt sätt. Häftigt!

--- Slut citat ---
ja vrickat är det, men soft och skönt :D
Tack för att du lyssnat och tyckt till

--- Citat från: spacetrucker skrivet 17.12.2012, 21:15:07 ---Jag gillar inte den snubblande percussionisten. Annars låter detta skönt. Får lite Daniel Lanois -vibbar av denna.

Space

--- Slut citat ---
Ja alla kan ju inte gilla samma saker (trummorna) - men du uppskattar ju i alla fall resten :)
Tack för lyss å komment

/Gurano

tigersoul:
Låter bättre med snubblet nu, men jag skulle fortfarande ändra tummornas karaktär men där talar vi med artistiskt uttryck än rena tekniska frågeställningar ;)

Jocke:
Vet ju inte alls vad du vill åstadkomma och är heller inte bekant med Satie. Till en början känns det som "pxm goes arabic" i slow motion... Med fria händer att komma med förslag om att att utveckla stämningen du förmedlar så kunde man tokkomprimera trummorna och lägga dem längre bak och kanske förstärka med bas till en suggestiv rytm - tänk "Karl goes voodoo". Tycker det kunde vara väldigt effektfullt att släppa fram violinen ovanpå. Kanske kan den spela gitarrens stämma eller kanske unisont?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion