Forum > Färdiga produktioner
Emlan - Min nya vän
tigersoul:
--- Citat från: cykeln skrivet 18.12.2012, 08:46:27 ---Man vet att man inte blir besviken när man sätter sig för att lyssna till en ny Emlasång
Underbart egen och fint.
Texten skiner också ex
"Han har en trappa upp till värmen
Han har en dans i skjortärmen
..."
:wub:
--- Slut citat ---
Det där reagerade jag på också. Helt egna uttryck jag läste i fascination :-)
Emlan:
cykeln - TACK! Din kommentar gör mig glad!
Eddi:
Har missat den här men jag tycker verkligen att den är skön - vadå har du en skiva på G? Låter intressant berätta.......
Altsax:
Lyssnat igenom dina låtar i ungefärlig kronologisk ordning och dina produktioner blir lite bättre för varje gång.
Keep it up! Du är duktig på att göra musikvideos också! Ja - eller den som gör dina videos alltså.
Känslan i Min nya vän är fantastisk, tack att vi får lyssna.
Mina råd:
Jag tror att du som artist får god draghjälp av youtube, så om du har fler låtar än de tre som ligger där, så lägg upp resten. - Särskilt som dina produktioner är så bra! TV4 kan nästan köra dem rakt av som de ligger när du är gäst i morgonsoffan.
Jag tror att du som artist får god draghjälp av kontrollrummet, så om du har fler låtar än de fem som ligger här, så lägg upp resten.
Gör lite reklam för Fiskmås här på KR vetja!
Jobba på! men behåll ditt dagtidsjobb, du har god chans att bli en av de hundra personerna i sverige som enligt stims lista faktiskt kan försörja sig på sin musik.
Jag tror att Golden Eye skulle få fler lyssnare - om den hade en annan titel än en annan mycket känd låt, jag trodde du gjort en cover, att jag skulle få se dig framför en låguplöst webcam med en gitarr och inbyggda micken som ljudupptagning, så du förstår kanske hur överraskad jag blev. Kanske "Monokel"?
Ingen "Såsom jag är" på spotify :( Men jag vill ju lyssna på dig nu ju!
Emlan:
Eddi - (sent svar!!) Tack! :) Jag har fyra fullängdsskivor med den egna musiken! De har jag knåpat ihop genom åren efter bästa förmåga, förra året i april hade jag mitt första releaseparty nånsin, då släppte jag två samtidigt. Det var fantastiskt, över 70 personer slöt upp i min fina småstad jag är uppvuxen i. Just nu är alla skivor slut, jag har klippt och klistrat ihop dem själv hemma så de räcker inte så länge då de inte blir i så stora upplagor. Meeeen, jag kan alltid ta fram saxen igen om så önskas!
Altsax - Wooooow! Jag vet inte vart jag ska börja! Stort stort tack för dina ord! Jag känner mig helt uppmuntrad och jag tror att min latmask vad gäller inspelning och sådant gick och gömde sig en stund. Det var precis vad jag behövde! Jag har gjort alla videos själv, till en början använde jag ett cd-ställ i rotting som kamerastativ, som man ser lite kort på Golden Eye när kameran faller ner, men nu har jag fått ett kamerastativ när jag spelade in Fiskmås. Det där med Spotify har jag tänkt på länge och det blir nog slag i saken snart! Jag ska jobba på att bjuda lite mer på min musik! Just nu har jag några bitar som ligger inspelade i min telefon som väntar på att få spelas in i min lilla hemmastudio. Jag ska bara bli frisk från min megaförkylning så får jag starta upp lite inspelningsmaraton inom en snar framtid. Återigen, tack! Dina ord betydde mycket.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida