Forum > Demolåtar

Tigersoul - Walking roads to nowhere

<< < (4/5) > >>

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 13.12.2012, 23:29:46 ---Här är en liten spektrumanalys av frekvenserna i den här låten, c:a 2.30 in i låten.

Ett gäng dumma frågor, jag inte har svaret på. Vet inte ens om man kan få någon hjälp av den här analysen?
Är det för mycket bas i lägsta frekvenserna? Har du t.ex. skurit bas under 80 Hz? Ser det annorlunda ut om man gjort det?

--- Slut citat ---
Låten ser ut att ha en nedåtgående trend...?  :unsure:
/Asti t.f. Steffi Graf

tigersoul:
Jag har aldrig jobbat på det där sättet så jag har ingen aning. Finns hp på det mesta men en del saker får gå ganska långt ner. Kick bland annat.

MaxB:

--- Citat från: tigersoul skrivet 14.12.2012, 12:32:21 ---Jag har aldrig jobbat på det där sättet så jag har ingen aning. Finns hp på det mesta men en del saker får gå ganska långt ner. Kick bland annat.

--- Slut citat ---

Kick och bas är kanske de enda som får gå långt ner (men inte för långt eller för mycket)...

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 14.12.2012, 14:04:37 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 14.12.2012, 12:32:21 ---Jag har aldrig jobbat på det där sättet så jag har ingen aning. Finns hp på det mesta men en del saker får gå ganska långt ner. Kick bland annat.

--- Slut citat ---

Kick och bas är kanske de enda som får gå långt ner (men inte för långt eller för mycket)...

--- Slut citat ---

Jag har aldrig tittat på spektrumdiagram över mina låtar faktiskt utan jag ställer bara efter vad jag hör och när det gäller bas går jag mest på mina lyxlurar som är det enda säkra sättet för mig att kontrollera bas i tanke på att mitt rum inte är behandlat nog för bas. Men sådär pillig blir man säkert också någon gång framöver :P

spacetrucker:
Bra låt.
Skön text, den gillas. Likaså Hommond-orgeln. Den distade gitarren gillas mindre. Kunde vara lite "renare"

Spektrumanalys, jaja... Martin George sade "Trust your ears" ... det går jag efter. Låter det bra så är et bra.

Men som sagt, frågar du mig så tycker jag gitarren kunde vara lite mindre distad. Så säger Mina öron  B)

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion