Forum > Demolåtar
Tigersoul - Walking roads to nowhere
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 12.12.2012, 13:19:24 ---Ingen dum låt! Får lite vibbar av Moneybrother....
Några förslag på utökning av arret:
- Vid första instrumentalpartiet kommer ett akustiskt piano in.
- Vid andra instrumentalpartiet (ev efter det) kommer en plockande elgitarr in.
- Efter andra instr.partiet släpp pukorna och gå över till ride på trummorna.
Stegra låten med mer tryck i sång (ev gå upp en oktav om det inte blir för högt)
Öka intensiteten i kompet generellt i slutdelen.
- Dubblera elgitarren i instrumentalpartiet och panorera ut åt olika håll för att få den lite fylligare...
Något åt det hållet hade jag nog gjort.
/Asti
--- Slut citat ---
- Det var ett rejält gäng bra förslag som jag genast lägger in i idélistan ;) Jag förmodar att du tänker instrumentalförslag istället för lead gitarr? Som det känns i mitt nattrötta huvud just nu iaf skulle det bli lite rörigt med både och ;)
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.12.2012, 01:23:09 ---
--- Citat från: Asti skrivet 12.12.2012, 13:19:24 ---Ingen dum låt! Får lite vibbar av Moneybrother....
Stegra låten med mer tryck i sång (ev gå upp en oktav om det inte blir för högt)
- Dubblera elgitarren i instrumentalpartiet och panorera ut åt olika håll för att få den lite fylligare...
/Asti
--- Slut citat ---
- Det var ett rejält gäng bra förslag som jag genast lägger in i idélistan ;) Jag förmodar att du tänker instrumentalförslag istället för lead gitarr? Som det känns i mitt nattrötta huvud just nu iaf skulle det bli lite rörigt med både och ;)
--- Slut citat ---
Nej, jag tänkte du kunde dubblera befintlig lead gitarr.
Pianot och den plockande elgitarren som ev kommer till är enbart komp.
Men det är möjligt att det blir för mycket.....
/Asti
Roffe H:
Shyst låt och text, stämmorna var smakfulla. Ett av cykelns råd kan jag hålla med om, den distade kompgitarren tycker jag du ska ändra. Skulle passa med en ren (acke eller el, spelar nog ingen roll vilken). I övrigt har du ju fått jättemånga goda råd, så "go on man" detta blir kanoners. B)
/Roffe H
tigersoul:
--- Citat från: Asti skrivet 13.12.2012, 10:27:05 ---
--- Citat från: tigersoul skrivet 13.12.2012, 01:23:09 ---
/Asti
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Nej, jag tänkte du kunde dubblera befintlig lead gitarr.
Pianot och den plockande elgitarren som ev kommer till är enbart komp.
Men det är möjligt att det blir för mycket.....
/Asti
--- Slut citat ---
Ah du tänkte så, ja men det kan nog funka, ska kika på det så snart jag återkommer till denna låten måste bli klar med jullåten innan den 19:E o nu har jag varit halvsjuk med i inte haft någon studiotid *grr*
--- Citat från: Roffe H skrivet 13.12.2012, 12:42:28 ---Shyst låt och text, stämmorna var smakfulla. Ett av cykelns råd kan jag hålla med om, den distade kompgitarren tycker jag du ska ändra. Skulle passa med en ren (acke eller el, spelar nog ingen roll vilken). I övrigt har du ju fått jättemånga goda råd, så "go on man" detta blir kanoners. B)
/Roffe H
--- Slut citat ---
Ja stämmorna blev ganska schysta, särskilt i tanke på att de är ett ihopsläng med melodyne :P
MaxB:
Här är en liten spektrumanalys av frekvenserna i den här låten, c:a 2.30 in i låten.
Ett gäng dumma frågor, jag inte har svaret på. Vet inte ens om man kan få någon hjälp av den här analysen?
Är det för mycket bas i lägsta frekvenserna? Har du t.ex. skurit bas under 80 Hz? Ser det annorlunda ut om man gjort det?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida