Forum > Färdiga produktioner

Nille - Shape of you (NY VERSION)

<< < (5/6) > >>

Nille:
Å fan, tack så jätte mycket Emil, ska sätta mig nu och pilla lite så jag ska se över min mastring, är väl inget jag är särskilt bra på men jag försöker=) Bra och få lite tips från någon som kan. Ska ta och spana in frekvenserna genast. Jag förstår vad du menar med slutet, det är väl det jag är minst nöjd med. Vet inte riktigt hur jag ska göra det bara, ska ta och experimentera lite här!

//nille

Nille:
Va tusan, har blivit nått knas med projektet! Hade en snubbe här innan och vi skulle lägga sång till en låt idag från ett tidigare projekt. Jag uppdaterade till cubase 7 för en vecka sen drygt och vi lirade in projektet i cubase 6. Tänkte ju då så klart att jag öppnar det i 7an men då lät det upp-pitchat. Projektet är inspelat i 48 kHz. Det stod väl även att det var i 48. Iaf så startade jag det i cubase 6.5 iaf och då var allt som det skulle. Men nu när jag öppnar min egna låt så är allting upp-pitchat också, som jag dessutom spelat in med 7an, och jag kan inte öppna ett cubase 7 projekt i cubase 6.5. Min låt är inspelad i 44.1. Vet inte alls vad ja ska göra, nån som vet vad det är för fel?

Nille:
Okey glöm min tidigare post=) Va ljudkortet som hade ställt om sig

Nille:
Okey gubbar, här är en ännu en ny version med ny mastring och lite annat pill. Emil om du har tid övers kan du väl slänga ett öga och se om det är lite bättre iaf=)

Scar Fraction Studio:

--- Citat från: Nille skrivet 13.12.2012, 20:39:10 ---Okey gubbar, här är en ännu en ny version med ny mastring och lite annat pill. Emil om du har tid övers kan du väl slänga ett öga och se om det är lite bättre iaf=)

--- Slut citat ---

Den första va varmare Maila mig din o mastrade version till Scarfractionstudio@hotmail.com
Jag vill gärna höra hur den omastrade låter, om jag får tid imorgon så kan jag kanske mastra den åt dig for free, ska ändå mastra en skiva imorgon så har mastrings prylarna framme :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion