Forum > Färdiga produktioner
Nille - Shape of you (NY VERSION)
Nille:
NY MIX!
Tjena gubbar! Gjorde precis en ny låt här men jag har suttit och kliat mig i skallen ett bra tag nu,
vet inte hur jag ska arra den riktigt. Eller om det kanske funkar som den är nu? säg gärna vad som tycks
om både arr och låt. Känner väl att jag vill att det ska hända nått mer när andra versen kommer men
vet inte vad riktigt. Eller så kanske det e fint att hålla den lugn tills slutet när det börjar hända grejer.
Säg gärna om det är nått med mixen ni tänker på.
//Farbror Nils
tigersoul:
Nu har du o leva upp till här efter senaste låten ;) fan vad bra den var, nu ska vi se!
Jag tycker nog den behöver någonting från vers 2 precis som du säger det känns som pianot blir lite för bekant o bankigt efter ett tag. Jag tänkte på bas, men kanske är lite väntat. Kanske skulle jag tänka även på att få in någon slags break eller förändring på pianot då det blir lite enformigt. Det var lite klurigt faktiskt, får nästan suga lite på det, musikskallen har checkat ut för idag tror jag :P
Något annat jag noterade som kanske inte är relevant i det här skeendet är att det är några småsaker på den annars prima röstinspelningen som låter ungefär som en tonglidning som autotune dragit åt i brist på bättre beskrivning. Sen om det är insjunget eller effekt av pluggar vetti tusan ;)
Tycker låten är helt okej annars, men håller med om att något behövs, det har inte klirrat till riktigt än!
MaxB:
Ja, där vid 53, 58 och 64 låter det trist om röstfixare. Stäng av den åtminstonde på de delar där det är för uppenbart, så jag slipper tro att du inte klarar sången utan...
Trummorna smyger in, vid 129 sekunder...
Tror på att trummor ska dundra in med fills vid 72 och att traditionella powerchords från två gitarrer, en på varsin sida kommer in vid 75.
Om de lugnar ner sig vid partiet 'From you...' som börjar runt 117 är det skönt att det du redan har vid 129, kommer in och ökar drivet igen, precis som nu.
Men skruva bort melodyne eller motsvarande där det är för uppenbart (i sista sångtonerna i 'From you...' också).
Jag hörde också nånstans i mitt huvud, kanske var det redan i första versen under ett litet parti, 33 till 43, en andrastämma på sång som inte är en självklar stämma utan en som är som kanske är lite knepig men bara såå rätt. Kan du tänka ut vad jag var inne på?
Jocke:
Det här låter på det stora mycket lovande men jag saknar ett parti där du håller ut tonerna som bryter av... det blir nästan som att du sjunger vers och stick medan jag väntar på refrängen...
Asti:
En bra låt och mycket bra sång! Men dynamiken behöver varieras mer tycker jag.
Tycker t.ex att du kunde lugna ner låten vid 75 sek och låta pianot övergå i
fingerspel i stället för att "hamra" ackorden. Ungefär som i slutackordet.
"Hamrandet" kunde komma igen vid 77 sek för att accentuera lite extra och bygga upp mot slutdelen.
Håll igen lite på pukorna, som kommer in efter ca 2 min! Det blir lite "bumligt" när dom ligger på hela tiden.
Tycker att en plockande akustisk- eller elgitarr kunde funka.
Det är hög klass på det du gör!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida