NY MIX!
Tjena gubbar! Gjorde precis en ny låt här men jag har suttit och kliat mig i skallen ett bra tag nu,
vet inte hur jag ska arra den riktigt. Eller om det kanske funkar som den är nu? säg gärna vad som tycks
om både arr och låt. Känner väl att jag vill att det ska hända nått mer när andra versen kommer men
vet inte vad riktigt. Eller så kanske det e fint att hålla den lugn tills slutet när det börjar hända grejer.
Säg gärna om det är nått med mixen ni tänker på.
//Farbror Nils
Tjena mannen.
Först vill jag säga jag gillar denna låt väldigt mkt den är riktigt grym.
Bra röst har du och klingar fint.
Mixen är okej.
Jag har lite små saker jag kan tipsa om som jag reagera på, mer för hjälp för jag gillar låten väldigt mkt.
1. Virveln känns hög på en del ställen.
Sedan vet inte jag om det här är mastrat ?
Men om det är så finns det lite att jobba igenom med både master och mix. Jag analysera låten lite snabbt för jag sitter i studion nu och har tillgång till en hel del roliga prylar.

Finns en hel del starka frekvenser att jobba med.
Du kan jämföra med exempelvis denna på ett ungefär hur man brukar vilja det ska se ut. OBS inte bara titta på bilder analysera med ÖRAT ! Detta är bara ett exempel för att kunna visa på ett lätt sätt.

Sedan en annan sak som jag tänkte på just lå tstrukturen är att den är ganska svävande, försök lägg in en vilo punkt innan sista touchen så man känner lixom nu jävlar är det slut, nu händer det något om du förstår vad jag menar.
Hoppas detta kan vara till någon hjälp mvh Emil Scarfractionstudio.