Kontrollrummet

Ang. Logic avdelningen

gäst · 5 · 2575

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Kunde vara skoj om vi pratar Logic utan att kriga om vilken plattform som är bäst det blev lite så på gamla forumet. Givetvis så är det ju så att en nybörjare på Logic Mac kan få en del bra tips från en gammal PC räv och att den hängivne Mac användaren kan tipsa om bra grejor som kan funka i PC versionen.
Göran


Utloggad Umemagnus

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 88
  • Jodåsåattäää.. de, de, de....
    • Visa profil
    • Min Hemsida

Utloggad Emil

  • aka Phobos
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 284
  • Maestro
    • Visa profil
Blir väl iofs lätt på de viset då de senaste två versionerna av programmet bara släppts till Mac. Att det dessutom tillverkas av Apple är en annan anledning.

Logic till PC fungerar ju onekligen bra för en del men det är ju inte hållbart på sikt. Vill man fortsätta med Logic så får man förr eller senare vänja sig med tanken att en Mac är enda alternativet.

Men självklart ska ingen kunskap av något slag väsas bort i ett Mac-PC-krig för det.
Tidigare känd som Phobos på Studios forum.


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
Vill man fortsätta med Logic så får man förr eller senare vänja sig med tanken att en Mac är enda alternativet..

Så länge datorn fungerar och programvaran man har fungerar så ser jag ingen anledning till att byta? Det finns fullt fungerande veteranbilar än idag, och jag skulle mycket väl kunna tänka mig köra en sån stenålderssequencer som FT2 nu. Så länge det funkar så funkar det. Men däremot support, utveckling av program etc går man ju miste om.

Jag har ingen aning om vad som finns i tidigare logicversioner. Dessutom så tycker jag att allt det roliga i logic är bortbantat i logic express, så jag kanske huvudsakligen ger tips om det. Jag håller med trådskaparen om att det inte nödvändigtvis ska bli en fejd om vilken plattform som är bäst för vad. Det som funkar för dig, funkar för dig. Jag skiter väl fullständigt i vilken bil du kör för att komma till jobbet, varför ska jag då lägga mig i vilken sequencer eller  vilken typ av dator du använder?
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Burnin Sven

  • Gäst
Tjena Phobos jag håller med om att siktar man på ett Pro läge så blir det nog att vackert convertera till Mac och förmodligen ju fortare ju bättre. Men som hobby även på en hög nivå så kommer man väldigt långt med PC. Svårt att hitta begagnad PC versioner bara men det går jag hittade till exempel Gold 4.8 med manual en extra bok + dongle för en 500:ring och det är jäkla mycket program för pengarna.
Fortfarande på jakt efter sista Platinum versionen ja det räcker ju iofs. med USB dongeln, manual + en bra bok har jag ju så det räcker och programmet finns att ladda ner gratis hos apple.
Har nämligen en dator som jag lånar ut ibland och även av andra anledningar så vill jag ha två maskiner. Det kan ju bli lite trångt med bara 24 kanaler och då kan det vara bra att köra en habravinsk mellan två maskiner. Blir kanske lite synkstrul men det får man ta.
Ja föresten ska väl passa på att skrika är det nån som vill sälja så ta kontakt så pratar vi pris.
Göran