Forum > Färdiga produktioner
Tears in your eyes - karl / studiomix
karl:
Jag har gjort en deal med en studiotekniker vars piano jag brukar stämma att låta honom mixa en låt mot att jag stämmer hans piano i hans studio....låten la jag upp förra veckan med min mix i färdiga demon men här kommer hans mix....tycker det blev bra....vad tycker ni ???
Allt gott karl
Eddi:
I början tänkte jag som ren automatik att oj oj det här kommer att bli en väldigt komprimerad historia. Men så visar det sig att trummor - stråkar - lead är helt skilda åt på ett otroligt bra sätt utan den berömda rynkan mellan ögonen. Riktigt riktigt bra ljud av detta. Tror du har hittat en bra producent här Ove.
karl:
--- Citat från: Eddi skrivet 08.12.2012, 00:30:49 ---I början tänkte jag som ren automatik att oj oj det här kommer att bli en väldigt komprimerad historia. Men så visar det sig att trummor - stråkar - lead är helt skilda åt på ett otroligt bra sätt utan den berömda rynkan mellan ögonen. Riktigt riktigt bra ljud av detta. Tror du har hittat en bra producent här Ove.
--- Slut citat ---
Tnx Eddi, det tror jag också :) / k O
Jocke:
Lyssnar igen... det låter väldigt behagligt. Finns då det "Karliska" kvar? Jo, det gör det, men jag tycker kanske att dina signum är lite väl nedtonade. Kan säkert förstå att man inte gör en mix som "sticker ut" inledningsvis... Tycker att dina rytmiska figurer, gitarr-riffet, ett och annat trum-fill och de ibland närmast lätt disharmoniska stråkarna kunde få ta lite mer plats! ;-) Men, som sagt - behagligt och lättlyssnat. Om jag inte hade lyssnat på dig förr hade jag kanske inte ens reagerat!^^
Asti:
Ren och klar mix, men tycker en del bakgrundsinstrument är för nedtonade.
Jag hade också föredragit en mer spridd ljudbild, nu är det väldigt centrerat.
Tycker solo-ak.gitarren har lite för mycket reverb.
En polerad och snygg version, som tar bort lite av den spännande "karl"-feelingen, tyvärr.
Men en fin låt är det! :)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida