Forum > Färdiga produktioner
Asti - Feel you all the time (klar)
Roffe H:
Så där ja, där satt den! Precis vad jag önskade. Kören blev perfekt och så fick man en elgitarr "på köpet". Mycket bra jobbat och avvägningen mellan delarna är fulländad. :D :D :D
Mycket snyggt Asti, Roffe H
Asti:
cykeln - Elgitarren (plocket som kommer in i andra versen) tycker jag ska komma in där den gör,
om den ska vara med överhuvudtaget. Kören däremot kanske ska avvakta ja....
Sticket kanske borde ha lite mer kör i stället? Svårt att höra när det är "lagom" efter 25 lyssningar...
Eftersom du inte nämner trumfills och pianokompletteringar antar jag att dom funkar. :)
Roffe H - Kul att du blev nöjd! :)
Tack för era synpunkter!
/Asti
Jocke:
Åh vad bra det blivit! :) Var lite rädd att ett större arrangemang skulle ta bort den nära känslan jag fick vid första lyssningen men det här funkar ju som hand i handske! Tycker kanske du bör dra ner reverben på sången - iaf i början där sången är lite ensammare... Vet inte riktigt vad den ensamma cymbalen gör innan gitarrsolot? Gitarrsolot är smakfullt återhållet men krockar någonstans med pianots övergång... kanske går att sänka (oktav eller volym).
Den här är helt underbar och har precis kvalat in till "Jockes lugna favoriter"! :)
Dividend:
Fin låt. :)
Asti:
Jocke - Skönt att du tycker det funkar! Sången kanske är lite för stark i början? Ska kolla reverbet!
Cymbalen var tänkt som en avslutning på avsnittet före instrumentaldelen. Men den kanske sticker ut för mycket...?
Du har helt rätt att några toner av gitarrsolot "kolliderar" med pianot! Ska börja med att sänka pianot. Ev ta om.
Väldigt roligt att du gillar låten!
Dividend - Tackar!
Tack för era kommentarer och dina tips Jocke!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida