Forum > Färdiga produktioner

Asti - Feel you all the time (klar)

<< < (3/23) > >>

Eddi:
Alla tycker samma som jag :wacko: men ok jag kom på nåt unikt varför inte en highpitch synth från 184 och framåt - den ska inte sticka ut men ligga där och styra harmonierna om du fattar vad jag menar fast det gör du väl inte - inget fattar vad jag säger nuförtiden märker jag - har jag blivit gaggig eller nåt va? Jag bara undrar har jag det VA?

Edit: Låten är underbar som den är det glömde jag att uttrycka - tja kanske lite gaggig då.....

Asti:
bjurte - Jepp, det är min nya adress - Pink Floyd Träsket 1A, bottenvåningen!  :)
           Ekodränkt steel-guitar och kanske en whiskydränkt kör...?  :unsure:
           Funderade lite på steel-guitar, men tror inte jag grejar det i denna.
           Har testat en elgitarr med lite effekter, får se om jag låter den vara kvar....
Gurano - Skönt att du inte tycker illa om låten!  :)
cykeln - Kul att du gillar! Var tvungen att kemtvätta kostymen för att få det tillräckligt rent!  ;)
            Ja, jag är osäker på om jag ska lägga på något mer! Kanske, som sagt, en försiktig elgitarr...
            Här tror jag nog förr på violiner än på cello om det ska in några stråkar...

Tack för kommentarer och tips!
/Asti          

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 07.12.2012, 19:47:08 ---Alla tycker samma som jag :wacko: men ok jag kom på nåt unikt varför inte en highpitch synth från 184 och framåt - den ska inte sticka ut men ligga där och styra harmonierna om du fattar vad jag menar fast det gör du väl inte - inget fattar vad jag säger nuförtiden märker jag - har jag blivit gaggig eller nåt va? Jag bara undrar har jag det VA?
Edit: Låten är underbar som den är det glömde jag att uttrycka - tja kanske lite gaggig då.....

--- Slut citat ---
Jo, jag tror jag förstår vad du menar! Lite som tramporgeln i Just another tale?
Det är nog ingen dum idé! Ska testa det!
Jag upplever dig inte som gaggig, men det kan ju bero på att jag är trögfattad... :unsure: :)
Tack för tipset!
/Asti

Asti:
Ville testa en version med utökat arr och se om det tillförde något!
Har lagt på elgitarr, stråkar och kör, samt försökt variera trummor och piano bättre.
Vad passar in och vad ska inte vara med? Tacksam för tips...
Eller var första, enkla versionen bättre?
/Asti

cykeln:
Tycker att sticket fick ett lyft här
i övrigt tycker jag att du kan ha den första versionen kvar fram till sticket
och sen det nya sticket och den nya avslutandedelen med stråkar och kör
gillar ljudet på sologuran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion