Kontrollrummet

Roffe H - Candyman (nu som färdig demo, mitt bidrag till julsamlingen)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Skulle detta kunna vara ett bidrag till KR's julsamling, vet ej hur detta går till, har ju inte varit med tidigare, men det vore kul att kunna bidra med lite "juljazz" om det går för sig.... hur som helst God JUl alla på KR, det är fantastiskt roligt att vara med....

/Roffe H  :) :) :)
« Senast ändrad: 10.12.2012, 21:26:54 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad pxm

  • Strängsnubblare.
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 166
  • Jag har målat av min Jazzmaster !!
    • Visa profil
    • johanpaxom
Låter juligt, varmt och hjärtligt och med ett skönt jazzigt stuk....
Jag diggar denna !!!!!!

mvh

"French Rock is like english wine" (John Lennon)
https://www.facebook.com/groups/JazzTheoryForum/


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Känner att jag befinner mig i hissen på Hilton Hotel i nån världsmetropol julafton 1981.
Tar en sväng till med hissen för att det är så relaxat här inne.
Gillar det softa spelet och sången.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
pxm: Roligt att du gillar...julen ska ju vara varm, hjärtlig och jazzig.  :D

MaxB:Tänk att musiken har denna inneboende kraft att man kan förflyttas till en annan tid en annan plats, underbart.  :D

Tack för kommentarer. Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
1981? Bättre upp, 1961 och en film med Peter Sellers som jultomte.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
1981? Bättre upp, 1961 och en film med Peter Sellers som jultomte.

Tack Håkan!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Härligt jazzsväng i denna Roffe och helt klart ett coolt bidrag till årets Julskiva på KR.

Kolla om det finns nån tråd om det och skriv in dig och/med låtnamnet(i en länk hit) i den tråden så blir det lättare för jullåts ambassadören att hitta igen denna dänga.
Jag vet inte om nån håller i det hela då jag inte är uppdaterad pga. datastrul..
Det ser ut som vi kommer att delta jag å Mr G också  :)

Nåväl,en softad dänga som sitter perfa i julstressen som avkoppling - Snyggt och fyra tomteluvor och ett halvt pepparkakspaket i luften.

Mike



Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Härligt jazzsväng i denna Roffe och helt klart ett coolt bidrag till årets Julskiva på KR.

Kolla om det finns nån tråd om det och skriv in dig och/med låtnamnet(i en länk hit) i den tråden så blir det lättare för jullåts ambassadören att hitta igen denna dänga.
Jag vet inte om nån håller i det hela då jag inte är uppdaterad pga. datastrul..
Det ser ut som vi kommer att delta jag å Mr G också  :)

Nåväl,en softad dänga som sitter perfa i julstressen som avkoppling - Snyggt och fyra tomteluvor och ett halvt pepparkakspaket i luften.

Mike



Jag sätter på mig tomteluvan och käkar upp pepparkakorna på stubben, älskar pepparkakor
/Roffe :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
skönt o höra soft jazz med sax o med julstämning
bra jobbat

Mvh Ola
https://soundcloud.com/olajegreus


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 633
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Svängigt, men mjukt och avstressande samtidigt!
Härligt att höra din sax, men skulle nog velat ha den ännu närmre flåsande i örat!  :)
Passande ordlös sång till detta!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Ola & Asti, ska tänka på "flåsande sax i örat" när jag jag jobbar vidare.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Funderar på vad man dricker till detta...?  :rolleyes: Behagligt sväng - tycker saxen känns "närmare" än förr - nice! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Funderar på vad man dricker till detta...?  :rolleyes: Behagligt sväng - tycker saxen känns "närmare" än förr - nice! :)

Tack för lyssning Jocke...mitt tips är mumma eller glögg, eller annan (l)ju(v)lig dryck, troligen en smaksak.
/Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Funderar på vad man dricker till detta...?  :rolleyes: Behagligt sväng - tycker saxen känns "närmare" än förr - nice! :)

Tack för lyssning Jocke...mitt tips är mumma eller glögg, eller annan (l)ju(v)lig dryck, troligen en smaksak.
/Roffe H  :D

Får nöja mig med kaffe ett tag till då! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Funderar på vad man dricker till detta...?  :rolleyes: Behagligt sväng - tycker saxen känns "närmare" än förr - nice! :)

Tack för lyssning Jocke...mitt tips är mumma eller glögg, eller annan (l)ju(v)lig dryck, troligen en smaksak.
/Roffe H  :D

Får nöja mig med kaffe ett tag till då! ;-)


Ja då, kaffe (livets dryck) går givetvis också bra...så här mitt på dagen.  :lol:
/Roffe H

Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den här tar jag gärna en Frozen Margarita till när jag lyssnar :D

Passar perfekt till Jule-ljud, så skönt avslappnad musik, rena rama terapin detta :rolleyes:

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Den här tar jag gärna en Frozen Margarita till när jag lyssnar :D

Passar perfekt till Jule-ljud, så skönt avslappnad musik, rena rama terapin detta :rolleyes:

/Marre

Tack Marre, det värmer i vinterkylan (även om den är frozen). Blir nog en fin "julskiva" 2012.
/Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Funderar på vad man dricker till detta...?  :rolleyes: Behagligt sväng - tycker saxen känns "närmare" än förr - nice! :)

Tack för lyssning Jocke...mitt tips är mumma eller glögg, eller annan (l)ju(v)lig dryck, troligen en smaksak.
/Roffe H  :D

Får nöja mig med kaffe ett tag till då! ;-)


Ja då, kaffe (livets dryck) går givetvis också bra...så här mitt på dagen.  :lol:
/Roffe H



Nu kommer skymningen...  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Funderar på vad man dricker till detta...?  :rolleyes: Behagligt sväng - tycker saxen känns "närmare" än förr - nice! :)

Tack för lyssning Jocke...mitt tips är mumma eller glögg, eller annan (l)ju(v)lig dryck, troligen en smaksak.
/Roffe H  :D

Får nöja mig med kaffe ett tag till då! ;-)


Ja då, kaffe (livets dryck) går givetvis också bra...så här mitt på dagen.  :lol:
/Roffe H



Nu kommer skymningen...  :P

Härligt, nu är det alldeles mörkt!
/Roffe   :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil

Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ställer undan koppen då...  :P

...och tar fram  stopet eller muggen (lite varm glögg i snöovädret skulle väl inte vara helt fel)?

/Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Ställer undan koppen då...  :P

...och tar fram  stopet eller muggen (lite varm glögg i snöovädret skulle väl inte vara helt fel)?

/Roffe H  :D

Hittade ett litet blått glas att dosera hjärtmedicinen med!   :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag har en mugg varm glögg framför mig nu. Har äntligen kommit hem efter förra nattens övernattning på jobbet, på grund av rådande väderlek och väglag. Skönt att vara hemma igen.


Hämtade bilen på infartsparkeringen, en mil hemifrån.


Men baktill har den inte samma form som vår Nissan Almera.

Så här ska den se ut. Snön har format om vår bil...
« Senast ändrad: 07.12.2012, 01:09:13 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Jag har en mugg varm glögg framför mig nu. Har äntligen kommit hem efter förra nattens övernattning på jobbet, på grund av rådande väderlek och väglag. Skönt att vara hemma igen.


Hämtade bilen på infartsparkeringen, en mil hemifrån.


Men baktill har den inte samma form som vår Nissan Almera.

Välkommen hem igen Max och skål!  :D
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Aha... morsan hade en Almera som jag körde en del när hon slutat köra... pigg lite sak - fast sådär såg den inte ut - helt korrekt, Max! ;-)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt oavsett decenium men den tarvar ju ett cocktailglas i handen så flärdfullt som det spelas här Roffe majsigt värre.

Plogbilen körde just förbi och la upp en halvmeter hög sträng framför min nyskottade uppfart jag behöver hyra MaxB´s snöslunga - ont i hela kroppen efter allt skottande.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Candyman ?? Var inte det en Skräckrulle ??  :blink: :o
Fast detta var ju inte så skräckinjagande,riktigt snällt faktiskt..
Sax är ett härligt instrument och du har verkligen fått fram ett skönt och bra sound ur din...
Nu väntar jag bara på din nästa låt med yl a'la Clarence Clemons. R.I.P.  :(

Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Bramzer

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
Så härligt... Detta vill jag höra när jag går och sätter mig på Teatercaféet på Ystads Teater när det är JazzCafé ... och beställer en JazzÖl från Ystad Sweden Jazz Festival :)

Hmm.. snudd på smygreklam :)

Men så skönt och soft


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack för lyssning Eddi ,bjurte, Bramzer, önskar er en trevlig helg och andra advent med mycket god glögg mm.

/Roffe H  :D
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Yes, yes
Jättefint med denna softa melodiösa jazzflinga!
Den borde heta något typ Santa´s back in town

He left a year ago, he was homeward bound
but now you se - yes now you se - Santa´s back in town

Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Citera
He left a year ago, he was homeward bound
but now you se - yes now you se - Santa´s back in town

Var är du kvinna eller man, Aretha Franklin eller Nat King Cole kanske, som kan ta den här släpiga sången genom en, eller två svängar, på den här låten?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Ligger nu uppe som färdig demo (något modifierad)
/Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)