Kontrollrummet

Håkan Nilsson "Vind för våg" Ny sång o mix…

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nyaste mix med mer kompress på sången:
https://soundcloud.com/guitar-66/vind-for-vag-141101
Näst senaste versionen
https://soundcloud.com/guitar-66/vind-for-vag-141032

Vind för våg. Text o musik Håkan Nilsson
Vi driver sakta
Vind för våg
Små flarn på vattnet
Vi sjunker ej

Når vi andra sidan,
Finns det någon sån?
Små barn i vattnet
Vi kämpar på

Vinden vrider medsols
Från Ost till Syd
Kommer ljumma vindar
eller storm till oss?

Vi driver sakta
I topp och dal
Vi har våran längtan
Vi har våra kval.

Håkan Nilsson: sång, gitarr, munspel o ljudteknik.
Rune Bertilsson: strings.
Inspelat i Flying Saucers Studio, Ljusne Sweden
« Senast ändrad: 01.11.2014, 10:23:55 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Snyggt gitarrljud, bra lir på munspelet. Ljudet är kanonbra överlag, men jag undrar om sången är för stark jmf. med musiken?  Är det kanske bara en upplevelse jag får i mina lurar på jobbet (som inte är så bra)?
mvh Roffe H :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack Roffe. Efter att ha lyssnat några ggr på olika ställen gillar jag inte ljudet alls varken på sången eller gitarren. Köpte en SPL Dynamaxx kompressor som får superbetyg, men jag tycker inte det blir bra. Sång o gitarrljud i "Jag väntar" tycker jag är typ 10 ggr klarare o bättre, jag gjorde den innan jag köpte Dynamaxxen
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-jag-v-ntar
Jobbigt nog kommer jag inte ihåg vad jag använde av alla mina burkar den gången.  <_<
Nästan komiskt.
« Senast ändrad: 03.12.2012, 17:44:05 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Tack Roffe. Efter att ha lyssnat några ggr på olika ställen gillar jag inte ljudet alls varken på sången eller gitarren. Köpte en SPL Dynamaxx kompressor som får superbetyg, men jag tycker inte det blir bra. Sång o gitarrljud i "Jag väntar" tycker jag är typ 10 ggr klarare o bättre, jag gjorde den innan jag köpte Dynamaxxen
http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-jag-v-ntar
Jobbigt nog kommer jag inte ihåg vad jag använde av alla mina burkar den gången.  <_<
Nästan komiskt.

Tyckte det lät bättre på färdiga, eller är det inbillning. Jag har svarat där också. I stort tycker jag (som jag skrev) att det är bra ljud.
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Neil Young-vibbar här. Gott så. Jättefint ljud, särskilt på sångmicken. Får med alla nyanser i din röst.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skitbra det här Håkan! Du har en fantastisk närhet och känsla i sången, som jag
associerar utöver nämnde Neil Young även med John Holm. Jag blir rörd när jag hör detta.
Ljudet är perfekt och det sparsmakade arret likaså.
Kanonlåt inkl text!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Skitbra det här Håkan! Du har en fantastisk närhet och känsla i sången, som jag
associerar utöver nämnde Neil Young även med John Holm. Jag blir rörd när jag hör detta.
Ljudet är perfekt och det sparsmakade arret likaså.
Kanonlåt inkl text!
/Asti
Oj oj tack. Jag ska i alla fall göra om sång o gitarr i kväll. Jag tycker ljudet är riktigt dåligt.
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Känner igen låten. Är det inte en låt av Moody Blues, minns Denny Laines falsettsång?
Fint krispigt ljud. Men saknar nog bas. Stråkarna är inte så roliga, men det skulle nog märkas om de togs bort. Sen kan man tycka att de vore kul med nåt slagverk senare i låten. Men inte nödvändigt.
Bra sjunget och nice munspel.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Känner igen låten. Är det inte en låt av Moody Blues, minns Denny Laines falsettsång?
Fint krispigt ljud. Men saknar nog bas. Stråkarna är inte så roliga, men det skulle nog märkas om de togs bort. Sen kan man tycka att de vore kul med nåt slagverk senare i låten. Men inte nödvändigt.
Bra sjunget och nice munspel.
Det är jag som komponerat. Moody Blues känner jag pino inte till alls.
Och gitarren som jag spelat i M/S stereo, är det så snyggt egentligen? Jag ska göra om gitarren, då tror jag att jag tar stora Neumannen ca en halvmeter ifrån i mono, samt två småmembranare i A B sttero lite närmare. Jag tycker M/S stereo låter konstlat ändå...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Denna griper verkligen tag i en,från harmonier till text.
Skulle även villja höra en lite mer arrad version på denna med Elgitarr orgel,bas och trummor..Lite släpigt bluesigt sådär..
Något som jag även skulle önska trots att jag gillar texten är lite mer rim..
I vanliga fall brukar jag inte bry mig om sånt,men här tror jag att låten skulle vinna på det.
Men va fn.. BRA LÅT !!! B)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack alla! Gjorde om gitarren med två X/Y småmembranare o en stormembran idag. Ny sång med.... La stråkarna väldigt svagt....

Mikrofonisk bild
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/484239_4122586956398_1452894414_n.jpg
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket bättre nu Håkan, munspelet och sången är lysande, undrar bara över gitarrspelet (tex vi ca 100-105 och på nåt mer ställe) låter som du tvekar lite, kanske är det så det ska vara? Kolla detta.  Annars är det bra. Mer känsla i sången också tycker jag mig höra.

mvh Roffe H  :)
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Mycket bättre nu Håkan, munspelet och sången är lysande, undrar bara över gitarrspelet (tex vi ca 100-105 och på nåt mer ställe) låter som du tvekar lite, kanske är det så det ska vara? Kolla detta.  Annars är det bra. Mer känsla i sången också tycker jag mig höra.

mvh Roffe H  :)
Kul att höra, gillar ljudet bättre o bättre själv för varje lyssning. Gitarren är ju tänkt att vara lite svävande. Jag la dit den nya med enbart stöd av den gamla, inget klick. Breaken ville jag göra lite olika...
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Mycket bättre nu Håkan, munspelet och sången är lysande, undrar bara över gitarrspelet (tex vi ca 100-105 och på nåt mer ställe) låter som du tvekar lite, kanske är det så det ska vara? Kolla detta.  Annars är det bra. Mer känsla i sången också tycker jag mig höra.

mvh Roffe H  :)
Kul att höra, gillar ljudet bättre o bättre själv för varje lyssning. Gitarren är ju tänkt att vara lite svävande. Jag la dit den nya  :)med enbart stöd av den gamla, inget klick. Breaken ville jag göra lite olika...


Då är allt ok! Snyggt jobbat
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Gjorde om gitarr o sång en tredje gång. Satte småmembranarna som A B i stället för XY, blev en hel del tydligare. Lyfte stråkarna o ändrade lite av det mesta i mixen.  ^_^

http://soundcloud.com/user7908154/h-kan-nilsson-o-rune



« Senast ändrad: 06.12.2012, 10:13:10 by Håkan Nilsson »
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Du har gjort en jättefin låt Håkan (och framför den även på ett elegant sätt). Ett tips från mig (som du inte behöver bry dig om, eftersom det är en smaksak) är att låta stråkarna kommer in först efter munspelsolot (ung. vid 16o) för att låten ska få mer dynamik.
/Roffe H  :)
« Senast ändrad: 06.12.2012, 13:32:24 by Roffe H »
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 638
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Ja, det är en riktigt skön låt!
En sak jag reagerar över i senaste versionen är att sångnivån är lägre
efter ca 160 sek än i början. Tycker den bör höjas lite i slutdelen!
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Snyggt detta Håkan! :) Lyssnade på 2:an innan jag hittade 3:an... Tyckte nog att den förra hade en hel del kvalitéer även om jag fattar vad du är ute efter när jag nu lyssnar på 3.an... Det första som slog mig var det direkta uttrycket - gillas. 3:an är lite mer "inbäddad"... Fast hade jag inte haft möjlighet att jämföra hade jag inte alls tänkt på det - snyggt jobbat! :)

PS. Herregud så många timmar jag jammat på dessa ackord i mörka replokaler...  :rolleyes:  :P
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Tack alla!
"Du har gjort en jättefin låt Håkan (och framför den även på ett elegant sätt). Ett tips från mig (som du inte behöver bry dig om, eftersom det är en smaksak) är att låta stråkarna kommer in först efter munspelsolot (ung. vid 16o) för att låten ska få mer dynamik."
Jag testade även det, men gillade mer att ha stråkarna med hela tiden. Om de skulle kommit in senare hade jag velat ha fler instrument ändå som kom in eftersom. Men då skulle hela "ensamhetsfeelingen" gå förlorad. Stringsen går upp o ner i volym på olika partier.

"Ja, det är en riktigt skön låt!
En sak jag reagerar över i senaste versionen är att sångnivån är lägre
efter ca 160 sek än i början. Tycker den bör höjas lite i slutdelen!
/Asti"

Nja? Jag tycker jag hör sången hela vägen. Jag sjunger olika, och gitarr o stråkar är "på" lite mer mot slutet, så det ska bli lite grann varierat.

"Snyggt detta Håkan!  Lyssnade på 2:an innan jag hittade 3:an... Tyckte nog att den förra hade en hel del kvalitéer även om jag fattar vad du är ute efter när jag nu lyssnar på 3.an... Det första som slog mig var det direkta uttrycket - gillas. 3:an är lite mer "inbäddad"... Fast hade jag inte haft möjlighet att jämföra hade jag inte alls tänkt på det - snyggt jobbat!

Det brukar alltid vara nån detalj man tycker är bättre i tidigare versioner. I tvåan sjöng jag sämre och nyanserade ner gitarren för mycket på sångpartierna, tycker jag själv. Stråkarna var dessutom nästan helt borta...

Låten började som en dikt om livskris, tonerna kom lite senare.  B)


Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Har bytt monitorer nyligt, o nu är det plötsligt mkt lättare att mixa så det blir rätt i alla olika system. Provlyssnade på den härni studion o tänkte att jag nog borde kunna sjunga den bättre, o säkerligen få till ett bättre sångljud. Stråkarna ligger mer i bakgrunden nu tror jag. Fin låt tycker jag, fast jag skrivit den själv.
https://soundcloud.com/guitar-66/vind-for-vag-141032
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Hej Håkan, vill börja säga en jättefin låt.
Gitarrerna sitter skönt i mixen samt stråket, du måste backa lite på munspelet för det sticker iväg.
Sången sitter inte riktigt i mixen, finns några frekvenser som sticker iväg. Låter lite burk nästan, prova komprimera sången lite för att få den smälta in lite,
Bra gjort annars, kör hårt.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Hej Håkan, vill börja säga en jättefin låt.
Gitarrerna sitter skönt i mixen samt stråket, du måste backa lite på munspelet för det sticker iväg.
Sången sitter inte riktigt i mixen, finns några frekvenser som sticker iväg. Låter lite burk nästan, prova komprimera sången lite för att få den smälta in lite,
Bra gjort annars, kör hårt.
Nja, jag har testat både mer och mindre kompression, o det "rätta" moderna sångljudet har jag lessnat totalt på. Jag låter så här skrovelbasigt o vill nog ha det så i den här låten. Med bara lite mer kompressionen försvinner det taggiga i sången, o det vill jag inte alls. Så låter ju alla andra sånginspelningar, o även de jag gjorde själv förr, jag ville nog försöka låta modernt snyggt, men det är nog mer rätt att inte ändra på rösten. När det bara är två ak gitarrer bakom rösten kan man tillåta att det är lite taggigt. I rockigare tyngre låtar går det ju inte, men här tycker i alla fall jag själv om det.
Jag tycker inte heller munspelet är för starkt? Jag blir lite nyfiken på vad du lyssnade i?

Tack för fina ord om låten.  :wub:
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Hej Håkan, vill börja säga en jättefin låt.
Gitarrerna sitter skönt i mixen samt stråket, du måste backa lite på munspelet för det sticker iväg.
Sången sitter inte riktigt i mixen, finns några frekvenser som sticker iväg. Låter lite burk nästan, prova komprimera sången lite för att få den smälta in lite,
Bra gjort annars, kör hårt.
Nja, jag har testat både mer och mindre kompression, o det "rätta" moderna sångljudet har jag lessnat totalt på. Jag låter så här skrovelbasigt o vill nog ha det så i den här låten. Med bara lite mer kompressionen försvinner det taggiga i sången, o det vill jag inte alls. Så låter ju alla andra sånginspelningar, o även de jag gjorde själv förr, jag ville nog försöka låta modernt snyggt, men det är nog mer rätt att inte ändra på rösten. När det bara är två ak gitarrer bakom rösten kan man tillåta att det är lite taggigt. I rockigare tyngre låtar går det ju inte, men här tycker i alla fall jag själv om det.
Jag tycker inte heller munspelet är för starkt? Jag blir lite nyfiken på vad du lyssnade i?

Tack för fina ord om låten.  :wub:

Njae asså det beror ju helt på hur du använder kompressorerna, tror det skulle gå hem med en gnutta La2a för att få lite analog värme på det, mer för att färga ljudet, sen hänger det på att du inte eqat rätt, det hör jag på en gång.
Nu sitter jag i stora stuidon. Sitter på bearfoot monitorer och Yamaha ns10.
Om det låter bra i ns10rna så är det bra överallt en gammal hedlig regel. jag är otroligt in lyssnad i dem, här kör jag dem större proddarna, men du behöver inte lyssna på mig, men är vad jag hör o tycker ;) men fortfarande bra låt _)
« Senast ändrad: 31.10.2014, 23:09:22 by Scar Fraction Studio »


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Hej Håkan, vill börja säga en jättefin låt.
Gitarrerna sitter skönt i mixen samt stråket, du måste backa lite på munspelet för det sticker iväg.
Sången sitter inte riktigt i mixen, finns några frekvenser som sticker iväg. Låter lite burk nästan, prova komprimera sången lite för att få den smälta in lite,
Bra gjort annars, kör hårt.
Nja, jag har testat både mer och mindre kompression, o det "rätta" moderna sångljudet har jag lessnat totalt på. Jag låter så här skrovelbasigt o vill nog ha det så i den här låten. Med bara lite mer kompressionen försvinner det taggiga i sången, o det vill jag inte alls. Så låter ju alla andra sånginspelningar, o även de jag gjorde själv förr, jag ville nog försöka låta modernt snyggt, men det är nog mer rätt att inte ändra på rösten. När det bara är två ak gitarrer bakom rösten kan man tillåta att det är lite taggigt. I rockigare tyngre låtar går det ju inte, men här tycker i alla fall jag själv om det.
Jag tycker inte heller munspelet är för starkt? Jag blir lite nyfiken på vad du lyssnade i?

Tack för fina ord om låten.  :wub:

Njae asså det beror ju helt på hur du använder kompressorerna, tror det skulle gå hem med en gnutta La2a för att få lite analog värme på det, mer för att färga ljudet, sen hänger det på att du inte eqat rätt, det hör jag på en gång.
Nu sitter jag i stora stuidon. Sitter på bearfoot monitorer och Yamaha ns10.
Om det låter bra i ns10rna så är det bra överallt en gammal hedlig regel, jag är så van med dem så lovar kan den lyssningen :)
Ok ska lyssna lite mer, kanske lite lowmidds-cut på sången. Jag har en LA-610 mkll, men det är just det soundet jag är lite trött på nu. Jag har bla Avantone mixcuber o dom låter det bra. Jag tror du vill ha det hela mer snyggt o polerat än vad jag vill. Inget som sticker ut, som alla moderna produktioner. Men jag ska testa o köra sången genom mina burkar. Har en väldigt fin Apex eq. Dator använder jag inte alls.  B)
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Scar Fraction Studio

  • http://www.sapgroup.se/
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 344
  • https://www.facebook.com/egsoundgroup/
    • Visa profil
    • EG Sound
Hej Håkan, vill börja säga en jättefin låt.
Gitarrerna sitter skönt i mixen samt stråket, du måste backa lite på munspelet för det sticker iväg.
Sången sitter inte riktigt i mixen, finns några frekvenser som sticker iväg. Låter lite burk nästan, prova komprimera sången lite för att få den smälta in lite,
Bra gjort annars, kör hårt.
Nja, jag har testat både mer och mindre kompression, o det "rätta" moderna sångljudet har jag lessnat totalt på. Jag låter så här skrovelbasigt o vill nog ha det så i den här låten. Med bara lite mer kompressionen försvinner det taggiga i sången, o det vill jag inte alls. Så låter ju alla andra sånginspelningar, o även de jag gjorde själv förr, jag ville nog försöka låta modernt snyggt, men det är nog mer rätt att inte ändra på rösten. När det bara är två ak gitarrer bakom rösten kan man tillåta att det är lite taggigt. I rockigare tyngre låtar går det ju inte, men här tycker i alla fall jag själv om det.
Jag tycker inte heller munspelet är för starkt? Jag blir lite nyfiken på vad du lyssnade i?

Tack för fina ord om låten.  :wub:

Njae asså det beror ju helt på hur du använder kompressorerna, tror det skulle gå hem med en gnutta La2a för att få lite analog värme på det, mer för att färga ljudet, sen hänger det på att du inte eqat rätt, det hör jag på en gång.
Nu sitter jag i stora stuidon. Sitter på bearfoot monitorer och Yamaha ns10.
Om det låter bra i ns10rna så är det bra överallt en gammal hedlig regel, jag är så van med dem så lovar kan den lyssningen :)
Ok ska lyssna lite mer, kanske lite lowmidds-cut på sången. Jag har en LA-610 mkll, men det är just det soundet jag är lite trött på nu. Jag har bla Avantone mixcuber o dom låter det bra. Jag tror du vill ha det hela mer snyggt o polerat än vad jag vill. Inget som sticker ut, som alla moderna produktioner. Men jag ska testa o köra sången genom mina burkar. Har en väldigt fin Apex eq. Dator använder jag inte alls.  B)
Fin åk bara och lyssna på mellanregistret samt högre, det är inte mkt som behövs fixas men är lite som sticker.
Jag förstår att du inte vill ha det moderna soundet hehe.
Men ännu en gång, munspelet behöver komma ner tycker jag, är inte mkt bara nån fjuta db. Nu har jag jävligt trötta öron för jag har suttit och mixat hela dagen och håller på avrundar, men när man drar upp volymen så märker man att den ligger lite för högt. Just munspel är svårt att få bra för det sticker lätt i högre reg.


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil

[/quote]
Fin åk bara och lyssna på mellanregistret samt högre, det är inte mkt som behövs fixas men är lite som sticker.
Jag förstår att du inte vill ha det moderna soundet hehe.
Men ännu en gång, munspelet behöver komma ner tycker jag, är inte mkt bara nån fjuta db. Nu har jag jävligt trötta öron för jag har suttit och mixat hela dagen och håller på avrundar, men när man drar upp volymen så märker man att den ligger lite för högt. Just munspel är svårt att få bra för det sticker lätt i högre reg.
[/quote]

Ok, nu har jag kompressat sångspåret mer. Tog ett större reverb, men lite mindre (tror jag) till alltihop. Svagar munspelsvolle å…
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra inspelning. Tyckte speciellt om munspelet, bra framfört också. Reverbet är helt rätt.

Texten passar till harmonierna.
https://soundcloud.com/user7789882