Härligt! 
Du är en entertainer ut i fingerspetsarna!
Den här kommer att gå varm här hemma i jul,
sedan får frugan och katten tycka vad de vill! 
Är det du som spelar dragspel på "riktigt"?
/Asti t.f. Blodtrycksbekämpare
Ojoj tack för det!
Jag kommer hem med STIM-rapporten - passar det till Skinkan?

Ja, det är jag som spelar dragspel på riktigt
Men det är några år sen sist.
Undrar också om du lirar dragspelet själv. Jättefint i så fall, och rolig låt,verkligen.
Är det tradition att de som vill lägger upp en julsång, julvisa. Måste det vara eget eller skulle man kunna lägga upp en egen tolkning av tex "Stilla natt" (upphovsmännen är ju borta för mer än 100 år sedan). Man blir så osäker på sånt med upphovsrätt särskilt när det är en så pass känd låt. Någon kanske har ärvt eller på annat sätt skaffat sig upphovsrätten. Ja, jag vet inte...vet du?
Hur som helst, du har gjort en härlig julvisa!

/Roffe H
Ja, jag lirar själv. Tack för det!
Det har hänt några år att medlemmarna gör en julskiva tillsammans - några gånger för att samla in pengar till ett vällovligt ändamål. Det har varit några som gjort covers/versioner av kända julsånger också.
Tack igen!
Jo mer konkret ang rummet så låter det som att ljudeffekterna och publiken har en korrekt rumsklang en "man är där" känsla, medan sång o instrument har en mer studio känsla, dvs de har två olika rum, det skulle låta ännu bättre tror jag om du fick det att låta mer som att allt skedde i samma rum så att säga. O med rum menar jag nu då reverb, ev delays o sådant.
Dragspel är ju underbart roligt att spela, jag kan spela det hjälpligt själv. Lärde mig på egen hand på mormors gamla under barndomen men har sen inte haft tillgång till något så det har inte praktiserats något. Kanske inte ett instrument man har användning för ofta.
Tack för konkret info - ska se över det någon kväll om jag kan få det att låta mer enhetligt.
Nej det är några år sen jag satt med dragspelet.
men det är kul att ha!

skönt stycke salongsberusad jul anda
mvh ola
Tack Ola !
Salongsfähigt 
Skön närvarokänsla här med en underbart skruvad text.
Den skulle jag vilja höra på puben 
Jättebra!
/Marre
TAck Marre - kul att du gillar
Man kanske skulle köra den på Akkurat någon gång!

Ska lyssna ikväll - du hann före mig - jag lirade in musikgrunden när du kom med texten sen kom jag av mig - ska bli kul o höra om vi tänkte detsamma om musiken - texten är bara föööör bra 
Härligt Eddi - ser verkligen fram mot din version! Känns smickrande att någon vill använda texten!