Forum > Färdiga produktioner

Tokai - En självmordsbombare

<< < (5/6) > >>

Asti:
Har lyssnat igen och vill påpeka att jag tar tillbaka det där med trummorna! De funkar utmärkt i den här låten!
Har du tänkt på att harmonierna på vissa ställen påminner om Agent 007-temat?
/Asti

bjurte:
Alltid lika spännande med nya 'Tokai' låtar
Gillar ditt sätt att berätta och fånga uppmärksamhet med dina texter..
Bland dina bättre det här tillsamans med 'han som försvann' ...
Gillar ljudbilden och det låter faktiskt lite live..
Kanske lite mer dly/Ambience på syntarna bara.
Hör jag inte lite James Bond Harmonier i versen oxo ?? ;)

Tokai:
Det var roligt att du giller mitt textskrivande, bjurte!
Känner mig ändå som en nybörjare vad gäller svenska texter, men det går sakta framåt. Försöker beskriva saker och ting ur lite andra vinklar och också ta upp lite (i pop/rock sammanhang) ovanliga ämnen.
Jo jag vet (equality också) - 007. Jag skrev det i svaret till tigersoul. Jag hörde det väldigt tidigt. Hade först en elgura som spelade samma toner, men då blev det för uppenbart.

Harmonica mike:
Lysande låt här Staffan.

Texten är både  allvarlig och klurig - man undrar ju vad som rör sig i huvudet på de där skruvade lirarna som vet att dom får 70 virgins var i paradiset..Det måste vara överskott på brudar där med tanke på hur många galningar det finns i världen.Kör man vidare på det så funderar man på vad de kvinnliga bömbsen får i paradiset..sin oskuld tillbaka ggr 70 eller kanske Choklad?  :D

Det är snyggt paketerat också.Skriver under på att du har egna låtar och en egen stil.

Mixen kanon.

Mike

Marruschkka:
Ett sånt seriöst ämne du gjort en svängig låt till, I love it :rolleyes:

Jättebra text och skönt sväng, den här kommer jag lyssna till många gånger, du träffade rätt här  ;)

Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion