Forum > Demolåtar

Asti - Only love can cure your heart (version 2)

<< < (7/8) > >>

Asti:

--- Citat från: Eddi skrivet 01.12.2012, 22:53:11 ---Bra botten i den hära låten - mixmässigt tycker jag den är helt ok - tycker fortfarande (även om jag inte skrivit det) att den är för snabbt på i början saknar ett par varv där - sen rullar den på bra med bra gitarrspel leadsång och körer som kanske inte limmar helt men nästan - sluttonen känns dock lite off-pitch men jag är ju både färgblind och lomhörd så jag kanske har fel.

--- Slut citat ---
Förstår fortfarande inte problemet med början, men jag tror jag släpper låten nu, den känns inte så inspirerande längre.
Det verkar som att de flesta tycker mix och ljudbild är OK, så då får det nog bli så här!
Tack för feedback!
/Asti

Håkan Nilsson:
Jag lyssnar för första gången (gångerna) nu. Det korta introt är genialt tycker jag. Inget att ändra.
Helt grym låt o refräng. O text. Lennonklass....
Lite abrupt slut kanske, där kunde man kanske fått en repris på introt som de andra tyckte vaqr för kort. Då hade cirkeln slutits.

Du är en nästan otäckt säker låtskrivare.... Jag blev nästan lite arg  :o på kommentarerna att det var fel på introt, haha...

Alatar:
Introt är bra. Håller alltså inte med andra inlägg. Det som dock stör mig är att sångrösten har för mycket luft. Skulle önska mig en närmare tagning och/eller mindre reverb.

equality:
Tycker flytet är bättre nu. Skulle vilja ha ett  mer sparsmakat arr utan orgel men det är jag det. Skön låt är det och refrängen är stark som the Eagles.

Asti:
Håkan - Tack för de fina ordern, de värmer! Även om du tar i å det grövsta.  :)
            Slutet är halva introt, kanske skulle tagit hela...?
Alatar - Skönt att få lite medhåll vad gäller introt, som jag själv inte riktigt förstår problemet med!  :)
            Skulle kunna testa lite mindre reverb/delay på sången...
equality - Tycker själv att orgeln passar in, men kanske ligger den på för mycket hela tiden..?
              Vore värt att "tona ner" orgeln en aning i verserna...
              Är själv nöjd med refrängen, men inte helt med versen!
Stort tack för era kommentarer! Var väl inne på att släppa den så här, men får kanske testa lite till...
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion