Forum > Demolåtar
Inspirerad av en film UPPDATERAD med sång
tigersoul:
Lyssnar med intresse. Insåg just hur mycket mer engagerad och nyfiken jag är när jag lyssnar på KR grejor än när man kollar nya plattor på Spotify :P
Kicken har lite udda nivå i början, som någon annan påpekade, sen fixar det sig snyggt.
Under första uppbygget vid 141 skulle jag kanske vilja ha något mer, bara något enkelt!
184, längre reverb svans med någon extra hit skulle jag kanske testa. O slutligen som var det Max, sa, något som starkare symboliserar slutet på filmen kanske?
Annars finfint, inga fel alls, men hur blev det här 70 kanaler? måste vara avancerat i sin enkelhet :P
Eddi:
OMG 70 kanaler! Jag hörde typ tre men snygga sköna svep och kicken kommer ju igång så småningom - den lyfter vid strax före 3 minuter men sen tar den slut plötsligt en förlängning i samma anda vore bra.
Nog med nits - skön låt och härligt gung, bra Andreas :D
bloeas:
Grymt! Tack för kritik!
Vågar inte säga vad den slutgiltiga notan med samtliga kanaler i projektet är :P
Men en hel del kanaler har bara 1 ljud som kanske kommer 2 ggr i låten och jag har säkert 25 kanaler med bara FX
Vet inte om det är rätt, antagligen inte... men jag har på senare tid börjat mixa separata kanaler minimalt med pluggar eller inga alls. Jag jobbar med flera lager och EQ istället för att få fram det ljud jag vill ha.
Tex slingan som börjar vid 30. På den har jag fem olika ljud och det viktigaste ljudet förutom själva tonen är en hårt skuren snärtig kick som spelar med slingan för att få det direkta lite knäppande ljudet, där ligger även en stämma. Det finns en del kanaler som man inte tänker på, men mutar jag dom tappar ljudet lite sin funktion
Inte ett enda audiospår har en jobbande kompressor, men i stort sätt alla spår går genom olika sidechainkanaler beroende hur hårt dom ska ducka mot kicken.
Så, visst mixar jag. Men jag sitter inte med pluggar och försöker skruva fram ett ljud som jag vill ha. Jag blandar ihop flera och ser hur det blir.
Jag tar till mig allt ni skrivit, tack!
TIllägg, kicken har 6 kanaler var av 2 är virvel :o. Men alla samtidigt hörs bara tydligt på det sista partiet innan breaket.
//Andreas
Asti:
Riktigt snyggt det här! Fint driv rätt igenom låten.
Gillar speciellt intensitetshöjningen vid ca 160 sek!
Snyggt när ljudet ändrar karaktär och blir "skarpare" när intensiteten stegras.
Tycker också filmen var en höjdare! En sådan där som kommer tillbaka i tankarna.
/Asti
MaxB:
Intressant att höra hur du jobbar och det förklarar att det lätt kan bli många kanaler.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida