Forum > Demolåtar
Inspirerad av en film UPPDATERAD med sång
bloeas:
Jag såg Melancholia för några dagar sedan, fantastisk film!
Blev inspirerad, gjorde en låt, är nästan klar, tror jag =)
Jag har bara suttit med lurar än så länge så jag har ingen riktig koll på hela ljudbilden, men det känns bra.
Det är sjukt mycket automatisering och EQ-svep på denna och även fast det kanske inte hörs har jag använt närmare 70 kanaler.
Jag är lite osäker på uppbygnaden och om den hinner bli tråkig, jag har försökt göra det intressant.
Ska jag förkorta/förlänga något parti? I slutet där det är som högst volymässigt, är det för högt?
Jag satt säkert i 8 timmar igår och känner att mina öron kan inte göra mer just nu =)
[mp3=200,20,0,center]https://dl.dropbox.com/u/5291635/softish_slask_05.mp3[/mp3]
Mottager tacksamt feedback, gärna kritik!
Ha det gott!
------------------------------------------------------
Ny version:
[mp3=200,20,0,center]https://dl.dropbox.com/u/5291635/softish_slask_06.mp3[/mp3]
//Andreas
pxm:
Sköna ljud, bra melodier, mixen tycker jag är okey fast jag tycker att kaggen ligger för högt i volym (men det kanske ska vara så...???)
Häftiga effekter - under 2:a delen tycker jag kaggen ligger rätt i volym gentemot musiken.....
Bra jobbat !!!!
mvh
MaxB:
Undrar om allt dyker ner i frekvenstystnad alltför snabbt 120 sekunder in i låten innan det drar igång igen vid 154 sekunder...
men jag gillar att det kommer igång och jag gillar att det lugnar ner sig vid slutet.
Skulle du inte kunna lägga till ytterligare 5-10 sekunder på slutet och ta med några riktigt maffiga ljud som symboliserar den oundvikliga upplösningen i filmen. Tänk ditt nuvarande lugn på slutet, sittandes lugn och harmonisk i tältet där ute och sen...
Det skulle kunna vara riktigt 'mindblowing', med värsta volymen som sen ekar bort 'in eternity'...
Jag gillar det här som du gjort och jag gillade filmen! Man kan göra mycket med lite rekvisita.
bloeas:
Tack pxm!
Jo, jag vill nog att kicken ska vara så hög, den hörs ju knappt på andra delen :)
--- Citat från: MaxB skrivet 23.11.2012, 17:32:12 ---Undrar om allt dyker ner i frekvenstystnad alltför snabbt 120 sekunder in i låten innan det drar igång igen vid 154 sekunder...
men jag gillar att det kommer igång och jag gillar att det lugnar ner sig vid slutet.
Skulle du inte kunna lägga till ytterligare 5-10 sekunder på slutet och ta med några riktigt maffiga ljud som symboliserar den oundvikliga upplösningen i filmen. Tänk ditt nuvarande lugn på slutet, sittandes lugn och harmonisk i tältet där ute och sen...
Det skulle kunna vara riktigt 'mindblowing', med värsta volymen som sen ekar bort 'in eternity'...
Jag gillar det här som du gjort och jag gillade filmen! Man kan göra mycket med lite rekvisita.
--- Slut citat ---
Fan, bra ideer. Det är taget, tack!
Det är vid 120 sekunder som jag inte riktigt vet hur jag ska göra. Jag vill få ett break, men det blir för tyst. Börjar jag ljusare i frekvenssvepet blir det ingen större förändring. Kanske halvera breaket, men helst inte.
Tack för svar!
//andreas
Roffe H:
Det mesta låter bra, ljuden, liret,melodin. Kunde väl bli något längre. Efter 150 tycker jag det blir för mycket diskant på hela mixen, jmf med tidigigare, men som du sa, du satt länge och lyssnade i lurarna.
Jobba vidare med detta! :D
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida