UPPDATERAD TILL 2H
2H: EQ'ade om pianot en aning o fixade några toner. Release candidate, låter den ligga o gotta sig en stund sen i väntan på nya infall annars blir det här släppversionen.
2G: Puffade upp vokalspåret en aning o la dit lite mer "crisp" i form av voxformers prescence control (någon form av exciter). Mitt problem är att girlys inspelning redan har någonting lite vasst i sig som blir tydligare med denna justering, men när man A/B testar så låter nog ändå denna versionen bäst. Ni får avgöra kära vänner!
2F: Fick torrt vokalspår av Girly o la om kompressor o reverb för detta. Limmar bättre o reverbet fritt från störande "skimmer" i toppen. Släpper den efter detta om ingen påpekar någonting fundamentalt!
2E: Små piff här o var på lite allt möjligt, det mest märkbara är ett tillagt svagt delay på enstaka fraser i refrängen. Är det för mycket?
2D: Glömt vad jag gjorde

2C: Tog fram Girlys röst så hon hamnar lite "ovanpå" musiken som flera efterfrågade o måste nog säga att ni hade rätt. Det kommer fram en nerv, ett skimmer som får några sköna kallar karlar o gå på ryggen här o där

Har även lagt en mycket varsam körstämma i 2 lager på refrängen för att fylla ut Girlys röst något neråt utan att göra et allt för uppenbart att det ligger körstämmor i bakgrunden (lyckades det?). Lite småputs i övrigt. Spikar nog den här typen av arr nu, kanske blir det även en intimversion med Girly

senare

2a: Girly har lagt en första omgång vocals och jag har utvecklat arr'et. Ännu ej färdigt och det är nog en hel del nivåer o dyl som inte ligger perfekt, mina öron är aptrötta när jag avslutar för stunden, ni vet hur det brukar bli

Inte säker på kören riktigt o en hel del andra saker, se det som en sneak peak

Har jag gått för långt med arr'et? Kommentarer kommentarer!
Länk: http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/spar-av-dig-feat-lena-lannergren
Länk till min gamla, slask "jag hatar låten" sång (inte seriöst): http://soundcloud.com/kristian-tigersoul/spar-av-dig/s-xlh1R
Se nedan för text.
Herre gud... :ph34r:
Låten från helvetet...
(Den snabbtagna) sånginsatsen är så dålig att man grinar, men det är bara en mega-slask som jag lägger upp ändå av två orsaker:
1) Skulle gärna ha förslag på hur jag löser det svårsjungna moduleringshoppet från refräng tillbaka till versen (och jag saknar dig allt mer -> för varje dag). Övriga moduleringar tycker jag funkar okej.
2) Tänkte någon annan kanske vill sjunga det förb.. jäv.. låteländet... :P Girly?? *vinkar*
3) Låtstruktur... jag var uppenbarligen galen när jag skrev den på pianot... den innehåller två moduleringar till två olika tonarter, fråga mig inte varför - jag hävdar tillfällig låtskrivarförvirring! Är det för mycket? för onödigt? Jag TROR (rätta mig gärna här) att det kan låta rätt fint med en företrädesvis kvinnlig, säker pipa.
Jag har ingen aning hur tusan eländet ska sjungas jag känner bara att den inte alls är för min röst, kanske på en väldigt solig dag med föregående gedigen fortsatt vokalträning. :blink:
ps: var inte rädd att såga i tanke på temat! Det är bara att gå loss!
Text o ackord:
G
Jag vankar runt i cirklar
Em
Jag letar efter spår
G
Jag sitter med din kudde
Em /D
När jag somnar på din säng
C /B
Men du kan inte se mig
Am
Inte höra mina ord
C
Hur kan du vara borta
D
Jag vägrar att förstå
E
Att...
Ref
A D
Du, var en dröm för god
A
För kylan i en värld
D
Där verkligheten tynger
F#m
Allt för tungt
E E/D
På en känslig själ
C7
Och jag saknar dig allt mer
G
För varje dag.
G C G C
Jag lyssnar efter röster
En viskning från ditt rum
Jag kvävs i detta tomrum
Du lämnat efter dig
Jag önskar att jag vetat
Kunnat göra någonting
Bara att få säga
Att du betyder allt,men…
Ref
G G (/D) (ökande styrka och fjärdedelar)
… För varje dag… Och...
Stick
F
Tiden går så sakta
E
Jag räknar varje dag
Am Am/G
Sen du for
Jag skriker, kom tillbaka
Till bilder utav dig,
Am Am/G / F /E
Fast jag veeeeeeet
Dm
Att du har flytt vår värld nu,
E
Och jag måste förstå att
Ref
G F (starkare)
… För varje dag
C7 G (en inv lägre, klinga ut)
Jag saknar dig allt mer för varje dag...