Kontrollrummet

Tears in your eyes - karl

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Titel: Tears in your eyes
Artist:karl
Text: karl
Musik: karl
Längd: 2:33
År: 2012

En låt som legat och samlat damm som jag tog tag i i kväll.....har haft problem med nivåerna på sistone  :unsure:
särskilt med sången då....men hur är det här då ??

Allt gott / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Svar; Jovars  :P
Du håller så hög kvalité så det blir en annan höjd på ribban liksom. Tillsammans med de senaste spåren du lagt upp är den här en jovars men alla uppläggen den senaste tiden har varit skitbra låtar kort sagt. Nivåerna ligger helt ok i mina lurar. Var lite försiktig med diskanten bara. Är det den nya guran som satt fart på inspirationen?
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Allt gott. Här är det skön nivå på sångens kompressor!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Svar; Jovars  :P
Du håller så hög kvalité så det blir en annan höjd på ribban liksom. Tillsammans med de senaste spåren du lagt upp är den här en jovars men alla uppläggen den senaste tiden har varit skitbra låtar kort sagt. Nivåerna ligger helt ok i mina lurar. Var lite försiktig med diskanten bara. Är det den nya guran som satt fart på inspirationen?

Håller med! Sången låter betydligt bättre nu än för ett tag sedan! :) Men det känns som att några nivåer är på gränsen och börjar dista. Tycker att det finns en del att göra för att förbättra separationen - det flyter ihop lite här och var men i det stora hela en mycket bra låt! :)
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Det låter på det stora hela helt Ok,men när du tar i kan diskanten bli lit vass och hård.
Lite skumt rumssound på sången oxo,låter som du stå en bit in i rummet.
Komp och låt kanon.
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Tack för lyssningar...nå´n som har tips på en schysst mastringsplugg ???

Allt gott karl   B)
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Bribedant

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 378
    • Visa profil
  • Soundcloud: Bribedant
Izotop Ozone is da shit om man vill slanta upp. Går att plocka ihop ett set bra freeware's som kan göra ett bra jobb också. Har inte i huvudet vad de heter men det finns ett gäng gratis guldkorn för mastringsjobb.
« Senast ändrad: 20.11.2012, 22:58:03 by Bribedant »
Gafftapesaturerad heldigitaliserad analogist


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Finns mycket smått och gott i Yllets pluggblogg. Tycker Endorfin funkar väl fortfarande men hart plockat upp Rocket som han tipsade om. Ett lätt reverb som tex Glaceverb och en lätt limiter på slutet.
https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ahh vilken bra låt!
Underbart arr med den speciella annorlunda gitarrfiguren  :wub:
också jättebra sång!
alla nivåer i mina öron helt rätt
På något sätt miner den mej om P Gabriels sång på Don´t give up
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 637
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Skön låt och bra sång! Nivåerna i mixen känns rätt OK. Väldigt snyggt arr.
Det blir lite rörigt i vissa partier med trummor, stråkar och bas som slåss i mitten.
Tror att det skulle uppfattas klarare om du spred ut dom i stereo-bilden en aning.
Kanske behövs det skäras lite i vissa frekvenser också....?
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Lite brötigt med allt som skall vara med men så j-la skön låt. Genialt enkel och effektiv gitarrfigur. Kanske stanna upp kompet med bara stråk i sista versen för att sedan toppa med solot. Gott sådant, är det du som lirar?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skitbra.. som vanligt
får man önska hade jag haft sångljudet torrare
och mer botten i trummorna

lite mix-fix så blir detta ett stycke musikhistoria
skönt solo me

:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Som många sagt: skitbra, men vill också ha in lite mer separation för det är så himla mkt som tampas på samma plats. Det låter nästan lite som en dånande armé av ljud som kommer mot mig i centern o till slut blir det bara gröt när inte öronen orkar urskilja vad som är vad längre.

Men i övrigt riktigt bra, sången bra, nivåerna låter ok, men kanske behöver lite småfixar när du börjar (om) separera ut instrumenten lite.

Masteringplugg... jag har faktiskt provat en del, dock får du ta med i beräkningen att jag säkerligen är mer amatör än dig. Jag har, o gillar, Ozone. Den har sina begränsningar men som helhet är den nog bäst av det som finns där ute. Framförallt gillar jag limiter och excitern men den gör ett bra jobb i huvud taget. Använd I N T E presets bara för annat än att möjligen lära dig programmet, det finns inget som heter "preset mastering" som fungerar.
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad Harju

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
    • NiklasHarju.com
Mycket fin låt! Och jag gillar sångrösten.
Låter dock som att du dragit upp lite väl mycket diskant i mastern, eller något. Jag skulle gärna ha hört ett lite mjukare ak. gitarr sound. Och rent spontant skulle jag nog jobba lite på sången, det är något skumt där som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det kanske ligger i reverbet också, och en ren gissning skulle vara att testa dämpa lite vid 400-500 hz på reverbet. Men som sagt det var en spontan idé vid en enda lyssning så det kan ju hända att jag är helt ute och cyklar :)
Annars är låten mycket fin.


Utloggad bloeas

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 76
    • Visa profil
Wow, skitbra låt!
Men höj rösten, den hörs ju knappt! Jag tror det hade gjort gott om du fick ut stråkanra på bredden oxå. Grymt gitarrspel!!
www.facebook.com/andreasblom.musik
www.soundcloud.com/bloeas
www.youtube.com/bloeas


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Håller med om tt det blir lite väl "diskantigt", men i övrigt så är det en bra låt, och Din röst är grym!!!
Men som sagt - nuvarande mix gör att det blir lite jobbigt att lyssna tyvärr...
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Trummorna, basen och cellon/stråkar samspelar inte riktigt. Blir lite stökigt. Hade nog skippat trummorna eller skala av dem mycket och låta stråkar markera rytmen istället. Bara en tanke. Annars en klassisk  karl-låt av bästa märke.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Ja..riktigt bra denna! Tycker nog att du borde panorera en del så man hör vad som händer, snygg mix annars å sköna sound..  :)