Forum > Färdiga produktioner
Tears in your eyes - karl
equality:
Lite brötigt med allt som skall vara med men så j-la skön låt. Genialt enkel och effektiv gitarrfigur. Kanske stanna upp kompet med bara stråk i sista versen för att sedan toppa med solot. Gott sådant, är det du som lirar?
Larsson:
skitbra.. som vanligt
får man önska hade jag haft sångljudet torrare
och mer botten i trummorna
lite mix-fix så blir detta ett stycke musikhistoria
skönt solo me
:)
tigersoul:
Som många sagt: skitbra, men vill också ha in lite mer separation för det är så himla mkt som tampas på samma plats. Det låter nästan lite som en dånande armé av ljud som kommer mot mig i centern o till slut blir det bara gröt när inte öronen orkar urskilja vad som är vad längre.
Men i övrigt riktigt bra, sången bra, nivåerna låter ok, men kanske behöver lite småfixar när du börjar (om) separera ut instrumenten lite.
Masteringplugg... jag har faktiskt provat en del, dock får du ta med i beräkningen att jag säkerligen är mer amatör än dig. Jag har, o gillar, Ozone. Den har sina begränsningar men som helhet är den nog bäst av det som finns där ute. Framförallt gillar jag limiter och excitern men den gör ett bra jobb i huvud taget. Använd I N T E presets bara för annat än att möjligen lära dig programmet, det finns inget som heter "preset mastering" som fungerar.
Harju:
Mycket fin låt! Och jag gillar sångrösten.
Låter dock som att du dragit upp lite väl mycket diskant i mastern, eller något. Jag skulle gärna ha hört ett lite mjukare ak. gitarr sound. Och rent spontant skulle jag nog jobba lite på sången, det är något skumt där som jag inte riktigt kan sätta fingret på. Det kanske ligger i reverbet också, och en ren gissning skulle vara att testa dämpa lite vid 400-500 hz på reverbet. Men som sagt det var en spontan idé vid en enda lyssning så det kan ju hända att jag är helt ute och cyklar :)
Annars är låten mycket fin.
bloeas:
Wow, skitbra låt!
Men höj rösten, den hörs ju knappt! Jag tror det hade gjort gott om du fick ut stråkanra på bredden oxå. Grymt gitarrspel!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida