Forum > Demolåtar
Roffe H - Lev och låt leva.
Gurano:
Håller med om att det låter mer latino än jazz...men det låter bra och behagligt. Din röst är bra/skön att lyssna till
Gurano
Tokai:
Trevlig lyssning. Texten har ett bra innehåll även om jag tycker" lev och låt leva" är ett konstigt uttryck (direkt från engelskan?)
Låter soft och fint, bra balans i ljudbilden.
tigersoul:
Latino Wreeswijk? ;) Jazz hör jag inte mycket av faktiskt.
Den är inte alls tokig, kanske lite händelselös i sin helhet, jag vet inte riktigt, det är inte alls tokigt iaf o pipan funkar kanoners för låten! Kan nog inte vara så mkt mer kreativ i kommentarerna än så just nu :P
Roffe H:
Tack boys för lyssning.
Eddi, Gurano och Tigern ( kanske inte så mycket jazz ???). :D
Tokai uttrycket är engelskt och har sitt ursprung i "live and let live" många låtar har den titeln, bl a en låt av Bill Monroe som anses vara "the father of bluegrass". Tänker mig att uttrycker kommer av att man kan ändra på sitt eget sätt men inte andras, samt att jag lever mitt liv och andra sitt...
Några grupper har även använt titeln "live and let die" i sina låtar, vilket jag tyckte var opassande...
Lägger upp en ny version som är lite mer bearbetad, och förhoppningsvis mindre händelselös?
mvh Roffe H :)
Larsson:
skönt sound & gung, tycker detta låter skitbra
det enda som stör är burkigheten i sångljudet, undra om inte den skulle sitta bättre helt torr?
kan vara värt att testa iaf
snyggt snickrat :wub:
/Larsson
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida