Forum > Färdiga produktioner

Bjurte & Marre & Hagis - One

<< < (3/5) > >>

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 16.11.2012, 23:04:25 ---Inte för att jag vill ha en Hagis som hatar mig men jag tycker faktiskt att de programmerade trummorna är riktigt bra programmerade - det blir lite konstiga hopp med Hagis i början men ljudet är bättre hm..... :blink:

--- Slut citat ---

Tror jag förstår vad du menar Eddi... Har själv otroligt svårt att ens byta trumplugg och få det att stämma. Många trummisar tycker det är jobbigt att spela efter "klick" som kanske är lite för exakt... Förtjänar kanske en egen tråd om hur man bäst gör i olika situationer för att det ska bli så bra som möjligt?

Rattlesnake:
Jag tycker hagisversionen låter kalas. Tajt och fett mot gitarr och orgel, otroligt driv i basen. Kändes lite oväntat med blås i refrängen, men jag gillar det.

Marre sjunger så bra här. det här verkar vara hennes rätta element. Har lite svårt att urskilja orden när det blir telefonröst, men det kanske inte är viktigast i en sån här låt. Skumma ekon på slutet, men gillar det också. Ja, inget låter fel i mina öron, tvärtom.

pxm:
Fan vad bra !!!!!  :P :P :P
Yes !!!! Rockar bra, suveränt sound till en bra låt...
Litet förvånad, faktiskt !!!!och vilken bra mix !!!!
Jag tycker oftast att sådan här musik är litet tråkig men...
DEN HÄR ÄR BRA !!!!!

Rock on !!!!

mvh

hagis:

--- Citat från: bjurte skrivet 16.11.2012, 19:55:27 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.11.2012, 17:55:32 ---Tungt och skönt sound! Bra sång! Snygga gitarrer!
Ibland tycker jag att Marres sång är lite låg....likaså orgeln.
Är trummorna DFH (Drums From Hagis)?  :rolleyes:
Snygga är dom hur som helst!
Undra lite över "Fkin"? Är det en förkortning av Falköping?  :unsure:
Bra colab!
/Asti

--- Slut citat ---
Jo så är det ! det är DFH som trommar,och visst snackas det om Falköping här!
Låten handlar ju om Tv-serien "På Spåret" vilket även hörs i Refrängens
översättning : En fråga - En lögn (Hoa-hoa drar till med en nödlögn!!)
                      Ett mål - En ledråd !!
Japp så äre.. :rolleyes:      

--- Slut citat ---
Bjurte, den här versionen blev jag nöjd med efter våra modifieringar. Biltutan borta nu  :)

--- Citat från: Jocke skrivet 16.11.2012, 23:20:23 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 16.11.2012, 23:04:25 ---Inte för att jag vill ha en Hagis som hatar mig men jag tycker faktiskt att de programmerade trummorna är riktigt bra programmerade - det blir lite konstiga hopp med Hagis i början men ljudet är bättre hm..... :blink:

--- Slut citat ---
Tror jag förstår vad du menar Eddi... Har själv otroligt svårt att ens byta trumplugg och få det att stämma. Många trummisar tycker det är jobbigt att spela efter "klick" som kanske är lite för exakt... Förtjänar kanske en egen tråd om hur man bäst gör i olika situationer för att det ska bli så bra som möjligt?

--- Slut citat ---
Spelar alltid efter klick när man spelar in. Det blir svårt när man kommer in sent i ett projekt då minsta svaj hörs direkt. Det gör att man inte tar ut svängarna helt eftersom man fokuserar så hårt på tempot. Lättare om man lägger trummorna först till något slaskspår och övriga musiker följer trummorna sedan.

/DFH

Marruschkka:

--- Citat från: hagis skrivet 17.11.2012, 10:50:41 ---
--- Citat från: bjurte skrivet 16.11.2012, 19:55:27 ---
--- Citat från: Asti skrivet 16.11.2012, 17:55:32 ---Tungt och skönt sound! Bra sång! Snygga gitarrer!
Ibland tycker jag att Marres sång är lite låg....likaså orgeln.
Är trummorna DFH (Drums From Hagis)?  :rolleyes:
Snygga är dom hur som helst!
Undra lite över "Fkin"? Är det en förkortning av Falköping?  :unsure:
Bra colab!
/Asti

--- Slut citat ---
Jo så är det ! det är DFH som trommar,och visst snackas det om Falköping här!
Låten handlar ju om Tv-serien "På Spåret" vilket även hörs i Refrängens
översättning : En fråga - En lögn (Hoa-hoa drar till med en nödlögn!!)
                      Ett mål - En ledråd !!
Japp så äre.. :rolleyes:      

--- Slut citat ---
Bjurte, den här versionen blev jag nöjd med efter våra modifieringar. Biltutan borta nu  :)

--- Citat från: Jocke skrivet 16.11.2012, 23:20:23 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---
Spelar alltid efter klick när man spelar in. Det blir svårt när man kommer in sent i ett projekt då minsta svaj hörs direkt. Det gör att man inte tar ut svängarna helt eftersom man fokuserar så hårt på tempot. Lättare om man lägger trummorna först till något slaskspår och övriga musiker följer trummorna sedan.

/DFH

--- Slut citat ---
Hagis: du gjorde ett verkligt proffsjobb här, som vanligt då :P
En ren njutning att jobba med både dej och Bjurte, det förnekar sig aldrig :wub:
Tack.

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion