Forum > Demolåtar

Harmonica mike/Jocke - Jazz vågen

<< < (6/8) > >>

Asti:
Nej, men är det struligt så lägg ingen tid på det!  :)
Det blev ju bra det här till slut! Bandlös bas är fint!
(Är det när basisten inte är med i ett band?  :unsure:)
Snyggt jobbat!
/Asti

Harmonica mike:

--- Citat från: Jocke skrivet 15.11.2012, 15:21:30 ---Jazz är klurigt... men kul att prova på! :)  Det finns några passager som jag tycker är riktigt bra - de borde gå att utveckla mer men kanske blir det för tillrättalagt...? Cocktail-jazz?

--- Slut citat ---

Jag tycker det funkar fint så här,cocktailjazz låter rätt.Jazz kan ju vara svårförståeligt om det far iväg allt för mycket,så det här är ju lite lugnare då..Fritt fram om du vill lira mer bas.

Jag sjöng lite improviserat till detta nyss då jag tog ut ackorden.Jag skulle kunna yla på andra rundan vid takt 23 och till slutet - lite småjazzigt släpigt med svensk text..Nånting om tingsrätten  :)

###################

Ackorden då:

Bbmaj7/Gm7-F/C7-9nånting/F7/Bbmaj7/G7-F/Cm7/F7-E9/D#6/D#m7-C#/Bbmaj7/F#å en femma-A#/G7/Cm7/F7 X 3 nånting..23 takter totalt och två svängar vilket då ger summan 46.
Eftersom jag spelar på ackorden så blir det ju en massa siffror som jag inte har en aning om så det lämnar jag därhän,men detta är nog the basic ungefärlich.

Mike

Asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2012, 16:15:17 ---Ackorden då:
Bbmaj7/Gm7-F/C7-9nånting/F7/Bbmaj7/G7-F/Cm7/F7-E9/D#6/D#m7-C#/Bbmaj7/F#å en femma-A#/G7/Cm7/F7 X 3 nånting..23 takter totalt och två svängar vilket då ger summan 46.
Eftersom jag spelar på ackorden så blir det ju en massa siffror som jag inte har en aning om så det lämnar jag därhän,men detta är nog the basic ungefärlich.
Mike

--- Slut citat ---
Tack! Ska studera det här noggrant!  :)
Det var bl.a. första övergången från Bbmaj7 till Gm7 som jag tyckte var svår att få till
utan att det lät "konstigt" vid Gm7....
/Asti

Harmonica mike:

--- Citat från: Asti skrivet 15.11.2012, 16:23:03 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2012, 16:15:17 ---Ackorden då:
Mike

--- Slut citat ---
Tack! Ska studera det här noggrant!  :)
Det var bl.a. första övergången från Bbmaj7 till Gm7 som jag tyckte var svår att få till
utan att det lät "konstigt" vid Gm7....
/Asti

--- Slut citat ---

Ja jag glömde en massa ackord ser jag nu..Missade en hel rad..men det är inga fler än det här så du förstår nog hur det hänger ihop.Nån Cm7 grej över till Bb skall dit också vid snabb koll.
Fastna inte i detta bara :)

Mike

Jocke:

--- Citat från: Asti skrivet 15.11.2012, 16:13:23 ---Nej, men är det struligt så lägg ingen tid på det!  :)
Det blev ju bra det här till slut! Bandlös bas är fint!
(Är det när basisten inte är med i ett band?  :unsure:)
Snyggt jobbat!
/Asti

--- Slut citat ---

Tror det är när bassisten inte kan lägga band på sig...^^  B)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2012, 16:15:17 ---...
Ackorden då:

...
Mike

--- Slut citat ---

Spelade efter det "fetade"!  :rolleyes:  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion