Forum > Demolåtar
Harmonica mike/Jocke - Jazz vågen
Harmonica mike:
Humor på hög nivå,jag skrattade högt,tur att man är ensam här nu :D
Nåväl:
Härmed kunggör jag att Jocke lirar bas på denna och Peter får bli: "Förste andre vice tredje flygplans flygplats bakhjulsbromskloss borttagare - eller jazz trummis om han vill"..Där är problemet nu.Mina trummor är inte riktigt 100..
###########################
Kristian,det finns förnärvarande två basvarianter i tråden,men det kommer upp en spikadversion på nån timme med baslir.
Mike Tf/utredare
tigersoul:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2012, 12:41:13 ---Humor på hög nivå,jag skrattade högt,tur att man är ensam här nu :D
Nåväl:
Härmed kunggör jag att Jocke lirar bas på denna och Peter får bli: "Förste andre vice tredje flygplans flygplats bakhjulsbromskloss borttagare - eller jazz trummis om han vill"..Där är problemet nu.Mina trummor är inte riktigt 100..
Kristian,det finns förnärvarande två basvarianter i tråden,men det kommer upp en spikadversion på nån timme med baslir.
Mike Tf/utredare
--- Slut citat ---
- Tänk vad många sugna basister vi hade här då :P Jag lirar faktiskt INTE bas, tro det eller ej :P men jag äger en, om jag skulle få en ingivelse o tycka att den programmerade inte lät bra nog ;)
Asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.11.2012, 12:41:13 ---Humor på hög nivå,jag skrattade högt,tur att man är ensam här nu :D
Nåväl:
Mike Tf/utredare
--- Slut citat ---
Det blir perfekt! Ligger redan i hårdträning med att placera ut bromsklossar på allehanda parkeringsplatser i Vetlanda.
Tänkte ägna mig åt att ta bort dom i helgen, när jag har gott om tid att studera förfarandet och finslipa alla detaljer.
Konstigt, om bpm är 100 och du använder AD, Battery, EZDrummer eller någon annan trumplugg borde trummorna också bli 100... :unsure:
Men jag är fortfarande nyfiken på harmonierna.... :rolleyes:
/Asti t.f. Hangar-inredare
Harmonica mike:
Då har vi bas på den här ,hel nice :)
Helvetes trummorna plågar mig hårt nu - tipsa/visa/lira please..
Jocke:
:wub:
Asti:
Jag måste in i midit och läsa av ackorden då de var en drös som sagt,vet inte ens om jag kan stava till dom :) Ingen mall kvar,och Roffes pm är modifierat så det funkar inte.Jag la till en liten notis i trådhuvudet till dig..
G:
Du behöver inte lira bas på denna,Jocke fixade.
Kristian:
Ja jag lirade in detta i 70 tempo,annars hade det aldrig gått.Sedan höjde jag till 100..kanske var lite överambitiös där.Nåväl,nu är det bas med så det är too late.
Bjurte:
Thanx man,nu är basen med i matchen.
##########################
Det var väl alla då för denna gång..Tack för uppmuntran och roliga klurigheter runt baseriet :)
Mike
Jocke:
Jazz är klurigt... men kul att prova på! :) Det finns några passager som jag tycker är riktigt bra - de borde gå att utveckla mer men kanske blir det för tillrättalagt...? Cocktail-jazz?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida