Forum > Färdiga produktioner

Gurano, Cykeln & Harmonica Mike - Baksmälla

<< < (5/5)

Gurano:

--- Citat från: 1up skrivet 12.11.2012, 22:29:54 ---Rakt från vildmarken, underbar rytm och feeling. Ljudkvalitet har potential för bättring.
Folk som sett filmen med scouten som rymmer och utspelar sig i 50-talet och gillar den musiken ska lyssna på denna.
Ser floder, bävermössa och höstlöv i den här. Gillar starkt. Förläng och lägg in lite mer variation?
Tack för lyssning. :)

--- Slut citat ---
Tackar för tyck - vi får se hur den förändras - låten har fått eget liv när cykeln och HM tar tag i den

--- Citat från: Eddi skrivet 12.11.2012, 22:34:11 ---jag kan ännu höra ekot från min sista rödvinstjut  :lol:
Bra colab här ser fram emot nästa

--- Slut citat ---
Tackar :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.11.2012, 10:11:12 ---Oki boys,här är då slutet på denna whiskey(äähuumm)doftande historia.

Eddi:
Kul att du gillade: "och jag kan ännu höra ekot från mitt sista rödvinstjut"..Lite bakfylleskräck typ  :D
Tack alla för uppmuntran och speciellt tack till G och Bajken för att ni ger inspiration och skaparlust.
Jag ändrade inte tempot för allt hamnar i oordning då så jag kopierade/klippte och drog basliret manuellt ist,hoppas allt funkar..Eq:ade lite i din fil också G,i övrigt så är det just the way it is..
Funkar den här så släng den längst upp i tråden.
Edit: Det fick bli en version till längre ned i tråden..

Mike

--- Slut citat ---
Det är jag som ska tacka er för att ni gärna hjälper mig med mina ideer - blev strålade bra - sitter och ler när jag hör text och sång  :wub:

--- Citat från: Asti skrivet 13.11.2012, 10:35:52 ---Den här låten sätter sig verkligen! Fräckt arr, skön takt och som sagt tidigare - skitbra sång!
Är lite tveksam till det låga (frekvensmässigt) sångpartiet som kommer efter ca 58 sek.
Kanske skulle tvåstämmigt ge en extra-dimension där...? Ibland hörs texten lite dåligt...
Underbart slut med HMikes uthållande slutton och sköna munspelslir!
Kanske kunde låten förlängas med ett instrumentalparti nå'nstans mitt i med t.ex munspelssolo?
Medryckande! Man blir glad av det här, även om det kanske handlar om bakfylleångest. :)
/Asti

--- Slut citat ---
Hm lyssnade på dina tips om sången - blev kanon - tack :)

--- Citat från: Roffe H skrivet 13.11.2012, 11:15:23 ---Visst fick jag höra fortsättningen, detta blev kanonbra.

Roffe H  :D :D :D

--- Slut citat ---
Ja visst blev det :D

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.11.2012, 11:35:54 ---.......Så nu tror jag vi har den,men vi får höra vad bossen säger  :)

Mike

--- Slut citat ---
Ja jag är nöjd :D :D  B) ... TACK återigen

--- Citat från: Asti skrivet 13.11.2012, 13:39:43 ---Ja, absolut bättre! (Ny vodka... :unsure:)
/Asti

--- Slut citat ---
Skål :)

Tack alla för era kommentarer och kritik - la upp en färsk länk i första inlägget
/Gurano

Jocke:
Skitkul - bra jobbat! :)

Gurano:

--- Citat från: Jocke skrivet 13.11.2012, 19:35:58 ---Skitkul - bra jobbat! :)

--- Slut citat ---
Vi tackar :)

Harmonica mike:
Bra med texten i trådhuvudet G.

Den blev rätt cool den här;vi fick fram lördagsmorgonsångesten rätt bra  :D

Mike

cykeln:
Där ser man hur det kan gå!  :wub:
Bra jobbat Micke både med sång och text!
och förstås en bra grund av Herr G
Kul att vara med på ett litet hörn

Den kör vi väl live på någon närbelägen sylta  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion