Forum > Demolåtar

Rattlesnake - uppströms (version 2, färdig)

<< < (2/5) > >>

MaxB:
Cello eller kontra är den som spelar bas-tonerna med stråke

1up:
Finns en känsla av sagobok i stycket som jag gillar. Låtens potential göms nog en del i ljudens kvalitet, men är mycket bra likväl.

Upplevs som välpolerad och genomgången. Visst kan man lägga till mer rörelse och figurer i stycket men tycker det fungerar bra. Roligt att varken inledning eller slut är slätstrukna utan har också fått den uppmärksamhet de förtjänar.

Hur många timmar är nedlagda på stycket?

Roffe H:
Mycket vackert, stämningsfullt och medryckande (lite sagomusik som 1up antydde). Jättesnygg komposition. Satt bara och njöt...när jag blundade kunde jag lika gärna ha varit på konserthuset. Jag är imponerad.
mvh Roffe  :)

Asti:
Skitbra! Första delen tycker jag bäst om med underbara harmonier och ibland
halvt "atonala" stråkstämmor! Men flöjt-tonen som kommer vid 62 tycker jag faktiskt låter "sur".  :)
Det är väl som MaxB är inne på att du kan slipa på expression och kanske tempovariationer,
vilket är tidsödande, men säkert skulle vara väl värt mödan i det här fallet!
Jag har mycket begränsade kunskaper inom detta område, men är mycket imponerad över
arrangemang och komposition. Önskar jag hade förmågan att åstadkomma sådant här själv.
/Asti

Marruschkka:

--- Citat från: Asti skrivet 13.11.2012, 10:15:53 ---Skitbra! Första delen tycker jag bäst om med underbara harmonier och ibland
halvt "atonala" stråkstämmor! Men flöjt-tonen som kommer vid 62 tycker jag faktiskt låter "sur".  :)
Det är väl som MaxB är inne på att du kan slipa på expression och kanske tempovariationer,
vilket är tidsödande, men säkert skulle vara väl värt mödan i det här fallet!
Jag har mycket begränsade kunskaper inom detta område, men är mycket imponerad över
arrangemang och komposition. Önskar jag hade förmågan att åstadkomma sådant här själv.
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med! De här smått atonala stråkstämmorna är som gjutna, de är de som sticker ut allra mest ur det här snyggt komponerade stycket. Känns filmiskt, ser en folkmassa som kämpar sig upp på en hög höjd..kanske en gräns ska passeras.
Fantasieggande.
Finslipa lite på expressionen i tonerna tycker jag oxå och du har ett litet masterpiece här :P

/Marre

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion