Kontrollrummet

K.O.T.U - They say come (Danced, Killed n' Moved remix)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pazo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
    • Min fina och kuliga blogg
LÅTNAMN:They say come (Danced, Killed n' Moved remix)
ARTIST/GRUPP: Kings of the universe
GENRE:Bloghouse/electrohouse
LÅTLÄNGD: 5.13
KOMPOSITÖR: Kings of the universe, jag
PRODUCENT: Jag
EV. MEDVERKANDE: Kings of the universe
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3


Tja!
Nu har jag varit kreativ igen och gjort en remix denhär gången!
Hoppas ni gillar denhär låten också! :)

« Senast ändrad: 08.07.2007, 23:57:12 by Pazo »
Gwörf...Gwörf... Mjäh mjäh


Utloggad PoPWerK

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
    • PoPWerK Music
Hej

Hade varit kul...eller bättre om du presenterade låten först.

LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP:
GENRE:
LÅTLÄNGD:
KOMPOSITÖR:
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:
FORMAT: mp3

Mixen är tekniskt sätt helt ok men själva musiken synkar inte med leaden. Musiken ligger väldigt nära och sången längre bort och bredare. Jag skulle behållit sången som den är och proddat lite på musiken...få lite mer effekter på den.

Saknar även basen. Den kommer in sent i mixen för att sedan försvinna och sedan komma tillbaka igen. Mer syntbas !!.

Kör hårt/Michael
/Michael

___Am, F , C , Gsus.....om och om igen___


Utloggad Pazo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
    • Min fina och kuliga blogg
oj!
Glömde infon där ja!
Sången var wet när jag fick den så jag fick arbeta så. och effekter på trummorna är nog svårt att få till utan att det blir grötigt.
Basen är dock nånting jag själv inte var så säker vid, samma sak gäller synkningen lite då å då. speciellt i det långa sångpartiet i mitten .sak fixa det sen :)
Gwörf...Gwörf... Mjäh mjäh


Utloggad Pazo

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 104
    • Visa profil
    • Min fina och kuliga blogg
hmm.
Jag har lysnsat nu och jag kommer inte på någon del där basen försvinner.
Hör du inte basen när den ligger på taka fjärdedelar tillsammans me kicken? :D
Gwörf...Gwörf... Mjäh mjäh


DåligtGehör

  • Gäst
Kort: Trummorna och basen gör det mesta för mig. Blippen och sången säger mig inte lika mycket. Men låten är som helhet bra, svängig och rätt varierad om än på mest hela tiden.

Jag gillar trummorna och slagverk. Mustiga trummor och bra fullödigt ljudande hi-hats utan att vara för vassa. Skön blandning av rakt pumpande och saker som drar i låten. Hatsen är bra för låten.

Basen/basarna  är effektiva och även de mustiga och sköna. Kan dock önska att de skulle göra lite mer små avvikningar från mönstren. Särskilt efter att ha varit igång ett tag.

Skulle gärna haft ett bra blås att göra det som syntljudet gör nu. Eller varför inte ha synt men byta till blås i sista tredje eler fjärdedelen av låten. Vilket syntljud snackar jag om? Svårt att beskriva det men det som ligger lite parrallellt med basen.

Blippet är ok men lite för högt ibland och för mycket av. (Eller fan nu börjar jag vänja mig - hur skall jag klara mig utan detta?)

Sången är ok men melodin är roligare än soundet.

Det gamla handklappet är ju inte min grej men jag har för mig att det är din - så det nämner vi inte  ;)

Tung-gung!


Utloggad tsmalmbe

Tung stereobild, det händer lite här och var ut i den och det är svårt att få grepp, för när man tänker få grepp har allt redan ändrat och låten låter helt olika.

Ta det med en nypa salt, för det är är inte mitt område, jag kommenterar helt spontant.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.