Forum > Demolåtar

"Majken, Bajken och jag" - Det finns hopp för Grodan. (Ny mix o master på sid 2)

<< < (6/7) > >>

Jocke:

--- Citat från: Roffe H skrivet 01.04.2013, 22:30:55 ---Kanonlåt blev det, men versionen först i tråden är väl mest balanserad?  :wacko: Det kommer in en trumma (precis som Max säger, som har reverb och låter väl starkt hos mig ?)
Finurlig och rolig text, schyst gitarr & sång för att inte tala om slutklämmen!  B) Så cool!
/Roffe H

--- Slut citat ---

Ja, det är kul med lite humor! Reverben är säkert inte förändrad utan det är kompressionen av den färdig mixen som lyfter fram den och minskar de dynamiska skillnaderna... Jag inte ens utsätta mig för att jämföra för det blir ju bara sämre efter mastring! :(  Roligt att du gillar och tagit dig tid än en gång Roffe! :) Ska ut på vägarna igen i morrn så ska jag ta tag i det där du vet framöver!^^

Harmonica mike:
Reverbet på trumman ja,smärtsamt enerverande i lurar :)

Sångvolymen funkar bra för mig nu,slutdelen är relativt bra sjung - jag tycker att det bör höras.Reverbtrumman är väl störningsmomentet,sedan har du den tycker jag.
Små grodorna temat på slutet är coolt :D

Mike

Jocke:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.04.2013, 08:17:04 ---Reverbet på trumman ja,smärtsamt enerverande i lurar :)

Sångvolymen funkar bra för mig nu,slutdelen är relativt bra sjung - jag tycker att det bör höras.Reverbtrumman är väl störningsmomentet,sedan har du den tycker jag.
Små grodorna temat på slutet är coolt :D

Mike

--- Slut citat ---

Vi får rulla på med mixverren tills jag har tagit mig igenom det här sammanbrottet då...  B)

SYNTH:
Riktigt skönt gung i denna låt snyggt jobbat kul att lyssna in! :D

Jocke:

--- Citat från: SYNTH skrivet 02.04.2013, 21:09:37 ---Riktigt skönt gung i denna låt snyggt jobbat kul att lyssna in! :D

--- Slut citat ---

Kul - tack för tyck o lyssning! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion