Forum > Demolåtar

"Majken, Bajken och jag" - Det finns hopp för Grodan. (Ny mix o master på sid 2)

<< < (5/7) > >>

MaxB:
Dra ner lite på sångvolymen i partiet 140-160, den gör ont i öronen i lyssning på hög volym.
Den stora "reverbererade" trumman (som sitter där virvel "brukar låta"), är också lite för mycket i mina hörlurar.
Jag upplever att kicken är för kraftigt också (skär låga frekvenser eller mindre reverb eller mindre volym?).

Men jag har ingen patentlösning på vad som skulle förbättra min lyssning, för inte är det väl att dra ner volymen?  :P
Näej, här testar jag vad som fungerar eller inte på hög volym - därav min rapporten.

Skön låt!

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2013, 14:45:00 ---Dra ner lite på sångvolymen i partiet 140-160, den gör ont i öronen i lyssning på hög volym.
Den stora "reverbererade" trumman (som sitter där virvel "brukar låta"), är också lite för mycket i mina hörlurar.
Jag upplever att kicken är för kraftigt också (skär låga frekvenser eller mindre reverb eller mindre volym?).

Men jag har ingen patentlösning på vad som skulle förbättra min lyssning, för inte är det väl att dra ner volymen?  :P
Näej, här testar jag vad som fungerar eller inte på hög volym - därav min rapporten.

Skön låt!

--- Slut citat ---

Tack för synpunkter. :) Du har lyssnat på "Förslag till master" va? Tycker att jag pressat mixen så långt jag står ut och mastern medger då inte de justeringarna längre... Funderar på att återgå till min gamla metodik och bounca spår/grupper och fortsätta mixa mot master...

MaxB:
Ja, "Försök till master" syftar jag på. A/B lyssnade på de två i inlägget.

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.04.2013, 15:38:47 ---Ja, "Försök till master" syftar jag på. A/B lyssnade på de två i inlägget.

--- Slut citat ---

Får kanske ta ett steg tillbaka igen vid tillfälle eller låta bli... Det är inte klokt hur mycket jobb det blir om man ska få ordentligt tryck i sina spår utan att det låter illa... Ska ta dina synpunkter med i beräkningen nästa gång jag drabbas av det här "självskadebeteendet"...^^

Roffe H:
Kanonlåt blev det, men versionen först i tråden är väl mest balanserad?  :wacko: Det kommer in en trumma (precis som Max säger, som har reverb och låter väl starkt hos mig ?)
Finurlig och rolig text, schyst gitarr & sång för att inte tala om slutklämmen!  B) Så cool!
/Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion