Forum > Demolåtar
"Majken, Bajken och jag" - Det finns hopp för Grodan. (Ny mix o master på sid 2)
Marruschkka:
Funk-frog på hög verkshöjd :D
Härligt samarbete från alla inblandade. Jocke: ditt sväng går inte av för hackor här o sen Cykelns text..å det blev en stjärnsmäll :o :D
Men Mike..det här är ju oxå ditt gebit..hejja..så jädrans kul att höra dej i det här funksvänget :P
Jag vill oxå sjunga funk, så himla skoj ju! Blev lite avis där..hahaha!
Jätteskönt collab!
/Marre
Jocke:
--- Citat från: bow35 skrivet 10.11.2012, 20:24:34 ---Får jag säga Lustans lakejer? Hur som helst: Mike är grym!
--- Slut citat ---
Du får säga vad du vill men jag har ingen relation till Lakejerna så jag kan bara anta att det är positivt - tack! :)
Mike är säker - satte den bara "så där"! :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.11.2012, 23:33:39 ---Funk-frog på hög verkshöjd :D
Härligt samarbete från alla inblandade. Jocke: ditt sväng går inte av för hackor här o sen Cykelns text..å det blev en stjärnsmäll :o :D
Men Mike..det här är ju oxå ditt gebit..hejja..så jädrans kul att höra dej i det här funksvänget :P
Jag vill oxå sjunga funk, så himla skoj ju! Blev lite avis där..hahaha!
Jätteskönt collab!
/Marre
--- Slut citat ---
Ja, det var jättekul att jobba med Mike och Cykeln. Utan dem hade det bara blivit ännu en grej i "truddelutt-förrådet"! :)
Klart du ska få sjunga funk - har inte alla rätt till det? :P Det finns mer i en dator nära mig! B) Fundera lite på formatet så kör vi! :) Glad att du gillade - tack! :)
Jocke:
Ursäkta att jag skrämmer liv i en gammal tråd... vår karriär inom barnpopen var kort :rolleyes: och inträffade under min "kompressionskris" när jag tyckte att allt lät illa... Fick också synpunkter på att det var väldigt låg loudness-faktor på den här. Nu har jag sedan en tid "flyttat in" i mina tidigare monitorer och känner igen mig bättre i ljudlandskapet. Tyckte därför att Grodrappen var ett lämpligt objekt för "plågsamma ljudförsök" och försökte höja nivån. La först de här i Mastringstråden men fick inga synpunkter så jag provar om någon orkar här... ;)
Låter det illa eller för jävligt? :lol:
Mix:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/mastring/Grodmix-X.mp3[/mp3]
Försök till master:
[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/mastring/Grodmaster-X.mp3[/mp3]
cykeln:
Kul att höra denna igen!
Det var tider det - ja vilka tider det var då förr i tiden!
Lyssnar på mastern
Kanske kanske något mindre rev på bastrumman, något högre piano
och så några sköna kvinnostämmor som kör
Funkhimlen nästa!
Jocke:
--- Citat från: cykeln skrivet 01.04.2013, 13:38:39 ---Kul att höra denna igen!
Det var tider det - ja vilka tider det var då förr i tiden!
Lyssnar på mastern
Kanske kanske något mindre rev på bastrumman, något högre piano
och så några sköna kvinnostämmor som kör
Funkhimlen nästa!
--- Slut citat ---
Haha... du låter som om det vore jättelänge sedan... :D Märker att att "sjunget" från de stora trummorna är lite överbetonat i mina lurar nu... Vi får väl se om det ges tillfälle till en remake och om några skönsjungande musor anmäler intresse av att delta i kören... ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida