Forum > Demolåtar
Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo
Jocke:
Härligt att höra dig berätta... har ju sagt det förr och ska inte tjata... Nåja, har man inte varit med om något har man ju heller inget att berätta..^^ Tror nu efter att ha hört lite olika alster att du kan hitta en helt egen grej, ett eget uttryck med inslag av jazz, folk, pop och visa. Tänker tex på tidiga Bo Kaspers som blandade rätt vilt men ändå var "laid back"! :)
Roffe H:
Tack för alla tips grabbarna på KR:
Gurano: Har försökt att mixa om trummorna (inte bara virveln)
Mike: Roligt att du tycker sången funkar trots att den blir lite ansträngd...men det kanske ska vara lite på gränsen (blir ingen känsla annars och dessutom var det svårt att ändra på, hela låtens karaktär osv...har just provat)
Eddi: Har alltid gillat Pugh, så helt ok för mig. Kanske skall jag döpa om låten: "Jag är intä dän dö tror å..." Ska öva på det där med bröl först, så får vi se...
Jocke: Man tackar... Bo Kaspers är ju bara så bra...har alltid gillat att blanda stilar. Visst, och är man uppvuxen med en mix av pop, visa, rock, blues och jazz, så blir man väl en "musikalisk bastard".
Tack även Bjurte och Tiger (ni får varsit eget citat lite längre fram i tråden, såg inte inlägget först, för det kom en stor jättefin höstblid i vägen...)
Har även varit på sången och mixtrat lite... :wacko:
mvh Roffe H :)
pxm:
Roffe - det finns ju ingen låt i tråden !!!!
mvh
Roffe H:
--- Citat från: pxm skrivet 29.10.2012, 12:56:57 ---Roffe - det finns ju ingen låt i tråden !!!!
mvh
--- Slut citat ---
Den kommer strax!
Har precis mixat om den...
mvh Roffe
pxm:
Låter mycket bra om den här..
Tycker att den är helt klart en av dina bästa låtar,
musikaliskt jättebra, som det brukar vara från dig, Roffe,
och mixningsmässigt sitter den helt rätt tycker jag..
Mycket bra låt med bra text och häftigt sväng !!!!!
mvh
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida