Forum > Demolåtar

Roffe H. - Inte den du tror (colab med Max) Numer färdig demo

<< < (4/21) > >>

Roffe H:

--- Citat från: pxm skrivet 29.10.2012, 13:04:14 ---Låter mycket bra om den här..
Tycker att den är helt klart en av dina bästa låtar,
musikaliskt jättebra, som det brukar vara från dig, Roffe,
och mixningsmässigt sitter den helt rätt tycker jag..

Mycket bra låt med bra text och häftigt sväng !!!!!

mvh

--- Slut citat ---

Kul att du gillar pxm och att du tycker mixen är ok, det är svårt ibland när man suttit och lyssnat för länge på en låt så vet man tillslut varken ut eller in! Var är jag?

mvh Roffe H  :D

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2012, 20:14:59 ---Det är skönt!
Jag bannar mig att jag inte har mer ork men jag blir inspirerad här också och skulle vilja spela elgura som kompar men efter däckbyte, återvinning, fixande med staket. stalldörrar och slutligen skotta ett gäng skottkärror fulla med sand och sprida det i en av sjukhagarna, känner jag att jag inte har ork att hänga på mig gitarren, trots att jag vill...   :wacko:

Din röst låter lite ansträngd som om det är en för hög tonart men jag tror inte den är för hög ändå.
Glömde nämna att jag plockade ur det sista ur båten idag. Det är så vackert ute så här års!

--- Slut citat ---

Försökte att jobba i en annan tonart, gick inge vidare. Sjöng om och mixade lite istället. Får se hur det blev. Fin bild.
mvh Roffe H  :)

Roffe H:

--- Citat från: bjurte skrivet 28.10.2012, 20:24:45 ---Skönt saxlir som vanligt!!
Men som alltid så skulle jag önska att du 'Drog till' ibland med sånadär sköna Bröl.. ;)
Och jo visst funkar sången oxo,fast som Maxen var inne på,kanske lite ansträngd emellanåt..
Lite klarare mix på sång skulle inte skada!

--- Slut citat ---

Har försökt att mixa om den nu, brölen måste jag träna på innan jag vågar släppa ut dem, tack för lyssning.
mvh Roffe H :wacko:

Roffe H:

--- Citat från: tigersoul skrivet 28.10.2012, 20:46:14 ---Tänkte just säga det jag också: vad händer om du sänker tonarten lite?

I övrigt funkar det bra tycker jag, o saxen sitter som en smäck, så klart ;)

--- Slut citat ---

Provade med annan tonart, men det gick inge bra   :wacko: , tack för lyssning

mvh Roffe H  :)

Roffe H:
Har gjort ännu en ny mix. Vesion 3 blir det...har tagit fram kören som inte hördes tidigare, förstärkt sången med dubbning lite här och där (nu till vintern) eftersom den lät lite ansträngd, har dessutom dragit upp orgeln och saxen något. Tror att det blev lite bättre nu och om någon vill kommentera innan jag lägger upp den som färdig demo blir jag glad.  :D

mvh Roffe H

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion