Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet " Vilse Vindar"
tigersoul:
Härlig lyssning!! Tycker vocals ligger helt rätt där lite hett med en tydlig edge över musiken, brukar själv lägga dem sådär o tycker det är snyggt. Man hör tydligt vad hon sjunger o det blir helt enkelt bara snyggt i mina öron på det sättet. Särskilt när texten INTE bara är blaj o skit ingen kommer bry sig om ändå. Nice arr, tyckte som någon annan att stråkarna som kommer in var lite heta första lyssningen men ändrade mig snart. Snyggt!!
ydderF:
OJ, här var det många svar! Härligt! Lenge leve KR. Et fantastisk forum :)
Tusen tack alla!
Jag ska berätta en hemlighet. (Åsa kommer att slå ihjel mig ;))
Men sången ni hör är slask-taket. Visst heter det så va? Ledevokal heter det i Norge.
Det säger inte lite hur stenbra Åsa är på att sjunga!
Anyway, jag älskar att orden inte är krystalltydliga på den här. Vet inte helt varför.
Men det är nåt med feelingen i det här taket jag bara älskar.
Vi är inte dom första som har gjort det.
Sången på Radioheads "Ok Computer" är slask-takes.
Och jag har lest att det har hänt flera gånger med U2.
Men som vi vet är smaken som baken, och jag forstår varför somliga tycker att det låter luddigt.
Jag tackar extra för att ni tycker om arret.
Äntligen börjar jag at bli tryggare på stråk.
Och jag har hittat et coolt sätt att spela inn dom:
Jag har två kondensator mikrofoner i vart sitt hörn av rummet.
Så spelar jag varje stämma två/tre gånger, men flyttar mig för varje gång.
Därför blir det "stort" och det låter nästan som et äkta orkester :)
Jocke:
Ja, vad ska man säga... det här är jättebra! :) (Sparar på superlativen...^^) Tycker att ni "mejslar fram" ett allt mer eget uttryck som tilltalar mig mer och mer för varje ny låt! :wub:
tigersoul:
Vad gäller att spela in sång brukar de bästa tagningarna faktiskt komma när man "bara kör en slask" medan de sämsta brukar bli när man ska köra skarpt ;)
Marruschkka:
Så bra detta, men jag tycker stråkarna blir liiite starka i sticket-men det är jag det!
Åsa, du sjunger som en gudinna, du har hittat en så personlig prägel som jag verkligen uppskattar, i rätt tonhöjd..you know what I mean here :rolleyes:
Väldigt fin låt och snyggt arrad YdderF, som vanligt då!
Undrar bara: vad kom först, text eller låt här?
Grattis till ännu en fin låt!
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida