Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet " Vilse Vindar"

<< < (2/5) > >>

aROCKER:
Njae...inga reptil öron...Åsas sång är inte "bright"...kompressor som luddar till det!?

Asti:
Oj vad bra! Skitbra sång av Åsa och ett helt suveränt arr! Jag har inga problem att höra vad Åsa sjunger.
Det sparsmakade arret med banjo, mandolin(?), bas och försiktiga trummor (innan stråkarna kommer in) är helt perfekt!
Underbara stråkar som kommer in vid ca 112 och dynamikstegringen där sitter kanon!
Första lyssningen tyckte jag dom var lite för starka, men dom är så otroligt snygga så dom ska höras ordentligt!
Bra text som vanligt. Riktigt hög klass på detta! Den här kommer att gå varm i Vetlanda!  :)
/Asti

bjurte:
Jag håller med Eddi!
Sången hörs och ligger i bra nivå och är helt klanderfritt utförd,men det är svårt att uppfatta texten det låter
'Luddigt' och Murrigt,mer diskant kanske och lite mindre kompressor på sången..
Annars tipp-topp sound och spel !!

equality:
Det var ju jättebra som vanligt!  :) Åsas röst liite stark i mixen, 2 dB. ;) Gillade verkligen när stråkarna kom och lät så där lite arabiska (typ Strawberry Fields y'know) kunnat få vara mer av den varan men kanske för flummigt för P4 då. Kanske inte så kanonstark refräng men helheten, visst är den bra, superbra. :D

MaxB:

--- Citat från: aROCKER skrivet 27.10.2012, 02:52:25 ---Njae...inga reptil öron...Åsas sång är inte "bright"...kompressor som luddar till det!?

--- Slut citat ---

Härligt!

Jag upplever samma sak som eddi och aROCKER och jag tror att aROCKER har rätt gällande orsaken till att även jag har svårt att höra vad hon sjunger. Sången har hög volym det är inget problem men i början är det omöjligt att höra orden. Nästan som hon är full och sluddrar! Jag lyssnar i laptophögtalare.

Sången är inte bright! Är det kompressor som gör att hon är på fyllan?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion