Forum > Demolåtar
Bjurte & Marre & Hagis - One
tigersoul:
Här dunkar det skönt. Det är något med lead vocals som gör att de känns lite inträngda o står o kampar med musiken. Kanske bara är nivå helt enkelt för skarpa nog är de helt klart. Dock är inte genren min hemmavärld precis så jag kanske har fel.
Harmonica mike:
Oj det här var riktigt bra!
Maria i sitt esse - grymt bra.Kanske det bästa jag hört från dig..Låten och instrumenten är fetgrymt mixade..Men
varför har du mixat Maria så lågt El Bjurto?
Riktigt bra låt på G här,upp med volymen på Maria och krana ur henne en oktav till i ett riktigt crescendo..
Fi faen,det här svängde och var prexias vad jag behövde :)
Rocka på
Mike
tsmalmbe:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.10.2012, 19:43:25 ---Men jag tycker att det borde finnas mer diskant i lead-voxen, låter lite maskulint nu. Eller kan det mörka sångljudet bero på det kassa ljudkortet jag spelade in på, ute på landet häromdagen...hmm?
--- Slut citat ---
Det beror på att mixen övelagg är vass. Sänk på cymbaler och annat som strider med sången så blir det bra.
bjurte:
--- Citat från: Eddi skrivet 26.10.2012, 19:12:31 ---Wow :rolleyes:
Precis som Biken säger det låter inledningsvis som värsta proffsbandet - helsköna orgelgrejer bl.a. Och helt ärligt så funderade jag på vem du hade raggat upp som sångare han låter SKITBRA jag gick snabbt igenom vilka som finns på KR och kunde konstatera att det måste vara någon utifrån. Marre!!!! Vilken insats otrooligt bra. Blev också lite förvånad över Part 2 innan jag läste om hur du har StarWar:at.
Låten absolut bra, lägg gärna upp texten, kompgurorna och sologitarrerna superba, trummorna helt ok utom OH som spelar i en annan division allt annat låter Live tryck tillbaks OH på nåt sätt enligt mitt förmenande stör det som sjutton. En sak till jag inte riktigt likar som man säger i Norge är upprepningen på slutet med Question gärna nåt liknande men inte just det här - kan inte förklara varför det blev liksom fel bara.
Ska det bli ett Rezznac-album så småningom?
--- Slut citat ---
Jo,jag ska backa lite på överhäng,det blev kanske lite 'stickigt' där.. B)
Fast jag vet inte om jag lägger ner någon större möda på Drummsen då jag 'Hoppas' att Hagis kan fullfölja sviten..Han har ju varit med från början s.a.s. :)
Album ?? Hmm. vem vet :rolleyes:
Från början var tanken att det skulle bli en 'Triologi' men jag tror nog att jag vill ha en låt till!
En lite lugnare Pop-Blues:ig avslutning,lite som del 1.
Och ja!! Vilket djä.. tryck hon fick till här,höll nästan på att rammla av stolen när jag laddat in hennes filer.. :rolleyes: :lol:
Bravo Marre,skitbra sång.
Tack alla andra oxo för era tankar,jag bearbetar dom alla,One by One..
Questions!! :D Jag vet Eddi det blev lite fel i outtrot,jag bara 'klippte' in ett Question från ett annat ställe,har bett om nytagning med rätt frasering..-
MaxB:
Helgrymt! Vilket lir och vilken sång! Här finns ingen tvekan nånstans tycker jag, raka rör rakt igenom hela låten.
Kul att ni gör så här bra grejer tillsammans. Jag heldiggar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida