Forum > Demolåtar

Plinka & vänner: Going Home

<< < (3/5) > >>

tigersoul:

--- Citat från: pxm skrivet 24.10.2012, 14:17:51 ---mmm - jag gillar det..tycker inte att det behövs reverb utan att sången och stämmorna gör sitt här...

mvh

--- Slut citat ---

Jag tror ett balanserat reverb kan mjuka upp de hårda kanterna lite ja. Men som alltid med reverb är det en smaksak och ett tveeggat svärd.

--- Citat från: Plinka skrivet 24.10.2012, 14:19:42 ---Tack för lyssning! Menar du reverb på rösterna eller på hela mixen? Jag håller med, det behövs mer reverb på sången, ett mjukt sådant helst... och ska som sagt försöka putsa på sången med. Vet inte om jag ska ha stämmorna på hela vägen som jag har nu...

--- Slut citat ---

Främst på sången, och trol även på flöjten när den dyker upp. Lite beroende på hur du tänkt dig arr'et men lite reverb på sång o flöjt oavsett skulle jag nog säga. Sången tål nog en inspelning till, dra några tagningar o plocka ihop en comp med det bästa ;)

MaxB:
Skönt att höra dig igen. Kan inte direkt säga vad - eller hur, avseende mixen.
...mer än att jag vill ha det ledande kompinstrumentet balanserat i mitten - nu är det långt till vänster.
Men det är underbart att höra röster!

Plinka:
Ah, kul med respons!

pxm: Tackar, jag tar till mig detta också när jag funderar över slutmix, men kanske kan lite mer reverb göra gott om det inte blir för grötigt...

Tigersoul: Japp, tar till mig dina tips!

MaxB: Tackar! Ah ok, du kanske har rätt i det, att lägga pianot i mitten istället, brukar ju göra det, men fick för mig annat denna gång...måste ju testa :)

Wernborg:
Kan tipsa om att webbläsare utan flash (iphone,ipad) inte ser soundcloudklossarna alls. En vanlig länk är bra att lägga in också.

MaxB:

--- Citat från: Plinka skrivet 24.10.2012, 14:10:56 ---Nu fatta jag -fixat! Tackar

--- Slut citat ---

Wernborg tipsade om att man i första inlägget också kan ha en direktlänk för att fler ska kunna se och lyssna

http://soundcloud.com/elinca-plinka-andr/going-home-testmix-24-10

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion