Forum > Demolåtar
Plinka & vänner: Going Home
Marruschkka:
--- Citat från: Plinka skrivet 26.10.2012, 00:48:42 ---Men sen funderar jag också över körstämmorna, ibland tycker jag inte att vi synkar orden riktigt med varandra, vilket är svårt märkte jag. Funderar på om de ska få sjunga lite annorlunda, typ lite färre ord eller så, som de håller ut eller nåt...ska prova lite o se. (Förresten var det en medial meditationslärare jag hade en gång som talade om för mig att jag levt flera liv som munk...hihi) :P
--- Slut citat ---
Men det kan nog vara nåt, att kören ligger med färre ord..mer längre toner..så blir det än mer suggestivt :P
Jadu, det här med tonsäkerhet, jag har alltid trott jag var jättebra på det, men har ändå vid några tillfällen fått göra autotuner-justeringar, och jag måste säja att jag nuförtiden kan acceptera det; man kanske tokgillar sin sångtagning, men så blev det en liiiten miss, asch så förargligt då ;) Så det kan du alltid testa på sången, de allra flesta gör det ju. Finns i Cubase, bland verktygen, men jag har själv inte gjort det, bara fått hjälp med detta. Fråga någon, tex Divi, om du behöver hjälp med det.
Det här är redan så bra, men ändå snyggare kan det ju alltid bli, jag följer din låt här.
Spännande :rolleyes:
/Marre
cykeln:
Det var en fin låt - mjukt och skönt för öronen så här på morgonen.
Reverbmässigt tycker jag det är helt ok eftersom det är en "nära" låt.
Skulle däremot vilja ha lite mer tydlighet i ljuden (lysnar på jobbet nu så jag kanske är ute och cyklar)
Kul att höra från dig igen!
tsmalmbe:
En leadsång, resten bör fixas så det inte strider. Betyder att dubbarna inte skall ha bas eller diskant, och dubbarna skall ha reverb. Då låter det stort, fylligt och fint. Inte smått och torrt. Råmaterialet finns, mixen fattas.
Stereobilden är mystiskt, men det beror på sånpanoreringen och det att dubbarna inte är fixade,
Plinka:
Okey, tack alla, har nu blivit lite klokare på hur jag ska gå vidare med problemen tror jag. Tar till mig allas kloka råd, så det blir lite till fixande...!
karl:
Skönt att höra en så avskalad låt där sången kommer fram...på sina ställen småsur men som Marre sa....correct pitch i Cubase eller Melodyne som kanske är lite bättre editeringsmöjligheter....nice to listen
Allt gott / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida