Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/JW 61 - A chance to dream...

(1/4) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn:A chance to dream
Artist:Hm/JW61
Genre:Tja..Hårdrocks ballad kanske?
Text/Musik:Micael Ryding/Joakim Westman
Ev.Medv: Bara jag å Jocke
Inspelnings år:2006
Format:mp3

Tjena.
Råkade höra denna i bilen av en slump och tänkte dela med mig..Låten är ett resultat av ett samarbete på gamla studio forumet i fjol.Jocke snickrade ihop liret å jag skrev text å sång melodi.
Mina mixnings kunskaper avseende sången var inte så bra då,så ni får stå ut med det.Jag har lite bättre gear nu.

Nåväl,ös på med motorsågar och röjsågar...Såga vilt eller plantera ett frö,it´s your choice..

Mvh
Micael/Jocke

mahan:
Drar igång sågen, blir stående med den...

Oj vilken härlig låt ni har klämmt fram. Den e stor o internationellt sound så det förslår. Mäktigt!
Pianoliret e proffsigt, sitter som bara den. Sång o stämmor greit. Arret fantastiskt. Snyggt jobbat! :)

Så tar vi sågen, räknar kallt upp mina iaktagelser:
Oj nej, byt Farfisa orgeln mot t.ex B4:n,  vid 1:36 sticker den verkligt ut
Stringsen slutar för snabbt vid 1:24, ge dom lite tid att slockna långsamt. Gäller nog på andra ställen åxå. Kolla stringsens volym så där överlag, lite hård volym här o där.
Vid 2:24-2:34 distar smått, kanske bara mina lurar.
Gitarrsolo skulle vara skönt att ha en riktig gitarr, t.ex 2:58-3:01 låter den verkligt illa, midi bend, kanske. Samma vid 3:26-3:30.
I versen kunde sången ha lite limiter, du har enså stark rösta att den vill lite sticka ut.

En sån här kalaslåt har en sån mäktig stämning och får inte störas av några "genvägar".
Lyssnar tredjr gången nu, raggen reser sig, otroligt skön. Så fast låten enligt min spelare heter Final Mixdown, så tycker jag att ni benar igenom alla pyttedetaljer, det är säkert värt mödan! :)

h.  JOhan

stajo:
Skitskön låt :)...
Gillar både melodi och arr, texten lyssnar jag aldrig direkt på tyvärr kanske... men den sticker inte ut åt fel håll.
Din röst genererar härlig värme till låten.

Fick lite French Revolution vibbar vid 2.48 coolt.

Köper den rakt av.

/Staffan

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 06.07.2007, 18:52:04 ---Drar igång sågen, blir stående med den...

Oj vilken härlig låt ni har klämmt fram. Den e stor o internationellt sound så det förslår. Mäktigt!
Pianoliret e proffsigt, sitter som bara den. Sång o stämmor greit. Arret fantastiskt. Snyggt jobbat! :)

Så tar vi sågen, räknar kallt upp mina iaktagelser:
Oj nej, byt Farfisa orgeln mot t.ex B4:n,  vid 1:36 sticker den verkligt ut
Stringsen slutar för snabbt vid 1:24, ge dom lite tid att slockna långsamt. Gäller nog på andra ställen åxå. Kolla stringsens volym så där överlag, lite hård volym här o där.
Vid 2:24-2:34 distar smått, kanske bara mina lurar.
Gitarrsolo skulle vara skönt att ha en riktig gitarr, t.ex 2:58-3:01 låter den verkligt illa, midi bend, kanske. Samma vid 3:26-3:30.
I versen kunde sången ha lite limiter, du har enså stark rösta att den vill lite sticka ut.

En sån här kalaslåt har en sån mäktig stämning och får inte störas av några "genvägar".
Lyssnar tredjr gången nu, raggen reser sig, otroligt skön. Så fast låten enligt min spelare heter Final Mixdown, så tycker jag att ni benar igenom alla pyttedetaljer, det är säkert värt mödan! :)

h.  JOhan

--- Slut citat ---

Johan my friend.
Jo det blev inte så pjåkigt detta.Låten håller nog,givetvis skulle den må lite bättre av riktig gura.Vet inte om det är midi gura förresten,då Jocke totade ihop arret.Mixen av musiken var oxå hans grej,sången låg på mitt ansvar.Han fick mina filer å mixade in dom i låten.Vi såg den som klar i våras,men som du säger så finns det lite kvar i mixen att göra.

I övrigt så spö-regnar det här,trist..Men det gjorde att jag fick lite studio tid,så jag är inte så ledsen :D

Ha re

Harmonica mike:

--- Citat från: stajo skrivet 06.07.2007, 23:40:53 ---Skitskön låt :)...
Gillar både melodi och arr, texten lyssnar jag aldrig direkt på tyvärr kanske... men den sticker inte ut åt fel håll.
Din röst genererar härlig värme till låten.

Fick lite French Revolution vibbar vid 2.48 coolt.

Köper den rakt av.

/Staffan

--- Slut citat ---

Stajo my friend.
Texten..Den blev jag rätt nöjd med.Det finns ett budskap och ett vettigt innehåll.Funkar oxå bra till rytmiken i låten.Tack för omdöme om sången..French Revolution vete fanken om jag har hört...
Nåväl,kul att det gillas.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion