Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike/JW 61 - A chance to dream...

<< < (4/4)

karl:
Tillbaka i 80-talet...och är allergisk mot det stråkmaskinsliknande soundet, annars en bra produktion där alla ters och kvintbasar finns med...tror dock låten skulle må bra av en nerbantning av instrument och det skulle vara kul att höra den lite mer avskalat och där din röst också kommer mer till sin rätt....men det är väl inte möjligt :unsure:...men inalles en schystt genrelåt från wayback....bra jobbat / karl

tsmalmbe:
Stort slagsmål i mixen. Stråkarna äter av alla andra instrument. Massor med eq och kanske lite (ohörbar) sidechain mot sång och piano. Låten låter lite klatschigt limiterad, virveln är antingen sliskig från början, men nu är den verkligen sliskig. Distgitarrerna grötar in sig i stråkarna och pianot. Är distgitarrerna syntetistka? Solona i varje fall. Gillas icke - beställ lite solon av de många gitarristerna här!

Så slutsats: Bra låt, som faller på mixen. Gillar sången, gillar melodin, gillar arrangemanget.

DåligtGehör:
Oj det är inte min musik precis.

... Det är inte en särskilt snyggt mix vilket andra redan har kommenterat och kan säga mer vettigt om. Fast stråkarna är mördande och farfisan är hemsk.

Låten, ja den låter för mig som en av tusen typiska Amradiorocklåtar om en med en bra röst. Jag hittar inget speciellt med låten. Möjligen det där lite underliga "orgelsyntiga" partierna som jag tror Wernborg menar är Saga-aktiga. Men visst det är dugligt spelat och inte värre än en massa annat och med bättre ljudbild så är den helt ok i sin genre.

Man skall pröva allt sägs det - jag hade aldrig vågat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion