Ojoj...

Tack för alla kommentarerna!
Trevligt, kanske en aning för mkt/jobbig typ av reverb, o det är någon baston som känns lite överdominant men det kan vara basåtergivningen i rummet har inte dubbelkollat med lurarna, man börjar dock nästan lära sig vilka frekvenser som beror på det 
Trevlig lyssning!
Ja det är rätt "träigt" och lite bumligt kring 110 Hz (A). Reverb kommer med resonanser som man får väga in i ljudbilden. Försöker alltid hitta ett rum, på gott och ont, även när jag spelar - gör mycket för spelkänslan!
Vilsamt och skönt. Räcker så! 
Tack

Härlig kör! Mjukvara alltså? dam damm damm Häftigt om det är mjukvara, de sjunger ju ord!!!
Vid 1.30 ungefär skulle gärna en flöjtist komma in och spela nån fin melodi.
...lätt att det blir "syntetiskt" om en soloflöjt i sammanhanget...
Härligt tack för den Hasse. Skulle också gärna vilja veta vad kören är låter riktigt bra.
Tack!

Se nedan!
Det var en fin lyssning!
Reagerade först på ljudet på gitarren i inledningen - lät lite "plastigt"
Men när pianot kom igång glömde jag det.
Bra vilsamt stycke och när kören kommer in riktigt bra - särskilt det allra sista partiet - Vad är det för kör?
Tack!

Att det låter plastigt kan nog bero på det fula anslaget och mik-inställning (det är en Variax 300 Nylon). Kommer nog inte heller väldigt nära en fin "äkta" gitarr/mik-kombination.
Det var en riktigt bra låt! Sveptes verkligen med! Väldigt mysig.
Tack!

Det är ett par enkla gitarr-teman som jag lekt runt lite med och "chase-improviserat" mellan gitarr och piano.
mmm akustiskt, lyxigt och snyggt. Kören, hur fixade du den?
Tackar

OK, kören är EW Symphonic Choir och tillhörande Word Builder som jag fick chansen att leka lite med. Rätt "smalt" verktyg men väldigt kompetent. Verkar mest användas för "Game of Throne-stuk" och spelmusik, men kul att testa lite mer låmälda saker

Kanske lånar in lite till progressive-projektet, om man undviker klyschorna (eller inte

)
Mmmm.. Wind&Wuthering
blir ju sugen att lägga lite mellotroner!
Grymt bra!

Hackett har varit en förebild, speciellt just efter Genesis-avhoppet, även om Horizon tillhör obligatoriska katalogen, sidan om Cavataina och sydamerikanerna...
Sköna harmonier och riktigt avkopplande med ett stänk av vemod.
Pianot och kören låter snyggt! Kanske lite mycket reverb på gitarren......
Rogivande!
/Asti
Ja lite vemod kan det nog vara

Men kan det bli för mycket reverb?? Någonsin??

Men såklart - pianot är lite klubb-nära-intimt och gitarren i ett rätt "blött" rum av trä...