Kontrollrummet

Reggae

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Litet reggaejam.

Eller kort tema. Sedan solo på gitarr, synt och bas. Och åter till temat som avslutning.

Lyssna gärna, och tyck till om ni vill.
« Senast ändrad: 07.03.2021, 12:52:21 by Wernborg »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är sköna studiomusiker som jammar reggae. Den där smutsiga svettiga jamaicafeelingen hittar jag inte. Kanske är det de släpiga men rytmiska kompgitarrerna som jag skulle vilja ha kortare anslag eller attack på? Det är svårt att säga. Alla är så betydelsefulla i samarbetet för att nå det rätta gunget och här gungar det också. Lurigt det här. Jag håller själv på att försök tänka på hur saxofoner ska eller rättare sagt kan låta och jag blir inte riktigt klok på det. Finns så mycket som är rätt och som samtidigt kan prägla en låt så olika beroende på hur det spelas.
Vem ska lägga sång på det här slicka arrangemanget då?
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Ja det här kanske inte är reggae i ordet sanna bemärkelse. Vet inte. Men så här lärde jag mig att spela reggae när jag lirade ihop med Charlie. Härlig snubbe från Ghana. Det var ett funk- och soulband med jazzfeeling så detta kanske är jazzreggae på nåt sätt. Inte så mycket Jamaica. Inte heller min avsikt. I like it slick!  :D Tack för lyssning!


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Otroligt luftigt och skönt - synthen är ju obetalbar också - SKITBRA helt enkelt.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad HasseFX

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 710
    • Visa profil
Ja skön jazzfunkreggae :) Cleant men engagerat, typ som om Return to Forever jammar loss!