Forum > Demolåtar
Skum låt, tacksam för feedback [FÄRDIG]
bloeas:
Morn!
Sitter och gör en remix... Av mig själv =)
Jag vill ha ett så rent ljud som möjligt så rösten kommer i focus, men det känns alldeles för tomt just nu.
Någon som har tips på hur jag får en fylligare ljudbild utan att lägga så mycket mer instrument?
Hur låter det annars, funkar det som en låt eller låter det helt fuckt up?
[mp3=200,20,0,center]https://dl.dropbox.com/u/5291635/slask_remix3.mp3[/mp3]
här är orginalet:
La en låt för någon vecka sedan som jag skrev det ska komma sång på, har inte fått nån sång än =)
God helg!
//Andreas
MaxB:
Jag antar att du förutom sång, "körsvar", trummor, och nån synt som sticker uppåt då och då, har nånting i lägre frekvenser. Antar att det kanske hörs jättebra i rejäla högtalare men i mina hörlurar som normalt brukar notera instrument i frekvenser under sången hör nästan inget här i mixen. Har du testat i olika lyssning om det är väldigt olika tyngd därnere? I så fall åtgärda så att det inte är så stor skillnad i olika lyssning så har du nog en hel del av det du saknar utan att kladda ner för mycket.
Attityden är det inget fel på!
Eddi:
Du skriver att du vill att remixen ska fokusera mer på rösten och det gör den ju iom att du tar bort instrument och höjer rösten och jämfört med orginalet så blir det ju tomt - logiskt :)
Orginalet är top noch 5 solar av 5 så jag förstår egentligen inte varför man vill banta ner nåt så bra.
bloeas:
Tack för svar!
Det är ju lite olika stilar och jag hade en del material till originalet som aldrig användes, ville göra det mer "hip hopigt".
Det ligger en subbas i botten väldigt långt ner + en klon som är lite ljusare, men som fortfarande är en bas.
Min tanke är att helst inte använda fler ljud, men få det mer fylligt. Förstår att det inte går ihop =)
bloeas:
Eller... Använda fler ljud utan att de tar över för mycket =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida