Forum > Demolåtar

Skum låt, tacksam för feedback [FÄRDIG]

<< < (2/7) > >>

tigersoul:
Fan vad kul att hitta sån här musik här, det är inte alls min genre men jag ger mig gärna på med några kommentarer ändå ;)

Ok som andra säger: originalet är väldigt bra som det är och inte heller jag ser ett behov till en remix, men det är ju så klart ditt egna beslut! Jag hör till skillnad från Max den djupa subbasen, kanske för att jag har en subbas inkopplad *höhö* däremot tycker jag det är för tunt i botten och ganska ointressant. Det är något som mullrar långt ner o sen är det bara tomt känns det som. Jag skulle nog satsa på att laborera med en annan botten till remixen. Jag har ett sound i huvudet men kan inte riktigt förklara det. Tror iaf att basen ska vara aningen mer melodisk än den är nu utan att överdriva. Kan du köra något som pulserar subtilt i en oktavisering kanske med enstaka hopp till en annan intervall? Det här siren-aktiga ljudet i bakgrunden skulle jag vilja ha upp lite i nivå och kanske bredda ut det så det ger lite "vingar" till mixen. Saknar också något ytterligare instrument/ljud.

Vocals, text, attityd i övrigt top notch, har ingenting att klaga på.

Som sagt inte min genre så ta mina förslag som just förslag från någon som jobbar i en helt annan genre ;)

Hellfog:
Alltid gillat originalet, men remixen kändes mer som en ny låt än en remix av den gamla.

MaxB:

--- Citat från: bloeas skrivet 19.10.2012, 10:28:38 ---Tack för svar!
Det ligger en subbas i botten väldigt långt ner + en klon som är lite ljusare, men som fortfarande är en bas.
Min tanke är att helst inte använda fler ljud, men få det mer fylligt. Förstår att det går ihop

--- Slut citat ---

--- Citat från: MaxB ---...åtgärda så att det inte är så stor skillnad i olika lyssning, så har du nog en hel del av det du saknar...
--- Slut citat ---

Upp med klonen i volym ner med subbasen i volym, tills det låter lika bra på liten anläggning som stor!

tigersoul:

--- Citat från: MaxB skrivet 19.10.2012, 22:01:44 ---
--- Citat från: bloeas skrivet 19.10.2012, 10:28:38 ---Tack för svar!
Det ligger en subbas i botten väldigt långt ner + en klon som är lite ljusare, men som fortfarande är en bas.
Min tanke är att helst inte använda fler ljud, men få det mer fylligt. Förstår att det går ihop

--- Slut citat ---

--- Citat från: MaxB ---...åtgärda så att det inte är så stor skillnad i olika lyssning, så har du nog en hel del av det du saknar...
--- Slut citat ---

Upp med klonen i volym ner med subbasen i volym, tills det låter lika bra på liten anläggning som stor!

--- Slut citat ---

- "Det FINNS inga genvägar till det perfekta ljudet" ;) percy :P

bloeas:
Tack som fan för feedback och tips, det mottages tacksamt!!!
Ska pilla lite med detta i helgen.

//Andreeas

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion