Kontrollrummet

Goat Shrine - The opening of the tomb

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
LÅTNAMN: The opening of the tomb
ARTIST/GRUPP: Goat Shrine
GENRE: Hårdrock
LÅTLÄNGD: 4:38
KOMPOSITÖR: Stefan Wallin
PRODUCENT: Stefan Wallin
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR:2007
FORMAT: mp3


Tänkte jag skulle försura tillvaron för alla genom att lägga upp min senaste låt här :P Jag är ny här, treat me gently,hehe.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ojaa,

Verkligt tungt o dystert, lite Rammstein-inspirerat. Trummorna sticker ut, borde skäras av i nedre registret aningen. Märks att det jobbats en hel del med detta, många små detaljer, snygga breikar.

Snyggt jobbat!

h. JOhan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Burnin Sven

  • Gäst
Jag gillar oxå håller inte riktigt med om trummorna utom att dom tidvis lirar lite högt och där förrsvann pukorna hmm. Struntar i att prata mix går över tilll låten som sannerligen är spännande nä fan det går inte tillbaka till mixen. Ärligt talat det här är för bra för att lämnas så här påt igen bara i värsta fall låna ett par Yamaha HS 50M monitorer men träna så du inte överdriver mellanregistret och får till en vettig bas och framför allt ett slut måste till. Jäkla skoj lyssning och låt men mixen gillar inte jag i alla fall, men det är bara min åsikt så hoppas du ursäktar min frispråkighet. Lycka till
Göran


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Tack för era kommentarer och tips! Mixning tycker jag alltid är svårt, men jag vet att vissa nivåer kunde justeras. Jag ska försöka följa råden att skära lite i nedre registret på trummorna och se över mixen. Kul att ni gillade låten förresten:)


Utloggad tsmalmbe

Kör ut spårena som WAV-filer så gör jag en mix (om du inte har projektet i Cubase 1-2-3?). Detta är bra, men mixen är ... vad den är.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
fan vilken skön början..
dart vader på sång ?
men lite mixning inte fel
det finns en omsorg runt låten som känns äkta vilket är jätte bra .
men gittar ljuden suger lite ibland. eller så är det basen som fattas för att backa upp det ..
klockan har precis passerat midnatt o jag blir lite skraj vilket säkert är meningen..

fila vidare.. inte illa, inte illa alls .. tony
att leva är att dö


DåligtGehör

  • Gäst
+ Många sköna övergångar där inte minst trummorna är klart sköna. Gillar verkligen trummspelet i den här! Ömsom tungt och segande för att plötsligt gå loss i sköna kaskader.

+ Tunga ödesmättade mäktiga partier blandat med finstämt!

+ Omväxlande och fantasifullt.


- Ja det kan låta bättre på många håll.

- Åh nej, måste röster låta så där som troll och tomtar i en sagofilm. Jag tycker det sänker låten. Förlåt det är säkert jättefräckt bara jag som inte fattar  :mellow:


Även om trummorna låter rätt dova så har de ett mycket fylligare sound än man brukar höra på folks "hemkörda" med trumplugg. Är det riktiga trummor?



Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Kör ut spårena som WAV-filer så gör jag en mix (om du inte har projektet i Cubase 1-2-3?). Detta är bra, men mixen är ... vad den är.


Jag har projektet i Cubase 3. Behöver du inte WAV ändå?


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
fan vilken skön början..
dart vader på sång ?
men lite mixning inte fel
det finns en omsorg runt låten som känns äkta vilket är jätte bra .
men gittar ljuden suger lite ibland. eller så är det basen som fattas för att backa upp det ..
klockan har precis passerat midnatt o jag blir lite skraj vilket säkert är meningen..

fila vidare.. inte illa, inte illa alls .. tony

Kul att du gillade låten. Det finns ingen bas överhuvudtaget, ska väl köpa en billig bas snart.


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
+ Många sköna övergångar där inte minst trummorna är klart sköna. Gillar verkligen trummspelet i den här! Ömsom tungt och segande för att plötsligt gå loss i sköna kaskader.

+ Tunga ödesmättade mäktiga partier blandat med finstämt!

+ Omväxlande och fantasifullt.


- Ja det kan låta bättre på många håll.

- Åh nej, måste röster låta så där som troll och tomtar i en sagofilm. Jag tycker det sänker låten. Förlåt det är säkert jättefräckt bara jag som inte fattar  :mellow:


Även om trummorna låter rätt dova så har de ett mycket fylligare sound än man brukar höra på folks "hemkörda" med trumplugg. Är det riktiga trummor?



Trummorna är expansionen Vintage rock till EZdrummer. Jag fastnade för virvelljudet. Det låter dovt, det håller jag med om. Men det kan nog fixas med lite EQ. Jag förstår vad du menar med rösten, men va fan, visste inte vad jag skulle göra :D. Ville ha lite Evil dead stuk på rösten och joxade fram nåt, lite camp över det hela. Det var väl det eller growl, men sånt hade jag i andra projekt. Kul att du tyckte den var omväxlande förresten, önskar bara jag kunde sjunga mer än några ord i taget.


Utloggad tsmalmbe

Kör ut spårena som WAV-filer så gör jag en mix (om du inte har projektet i Cubase 1-2-3?). Detta är bra, men mixen är ... vad den är.


Jag har projektet i Cubase 3. Behöver du inte WAV ändå?

Då är det lite enklare: rensa upp (ta bort oanvända filer från poolen), frys midispåren, och packa hela projektfoldern. Sen kan du skicka den till mig. Det BORDE fungera bra på det sättet, det inkluderar då alla freezefiler och wavfiler som behövs.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Den mitten panorerade gitarren i början som spelar själv är asgrym! Riktigt coolt lirat...låter nästan programmerat.
Skum låt i övrigt, men ett par finesser hörs är och där...annars var det nog lite i mörkaste laget för min del.  :rolleyes:
Mvh / djonas
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ganska lustig sak. Gillar den knäppa gitarren. Hör dock inte vad som sägs/sjungs....

Sticker ut. Experimentellt. Gillar :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Den mitten panorerade gitarren i början som spelar själv är asgrym! Riktigt coolt lirat...låter nästan programmerat.
Skum låt i övrigt, men ett par finesser hörs är och där...annars var det nog lite i mörkaste laget för min del.  :rolleyes:
Mvh / djonas

Jag har bara använt en swirl-effekt på gitarren (POD xt). Tack för att du tycker den är skum och mörk :D. Kommer att göra ännu skummare låtar snart!


Utloggad Goat Shrine

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
Ganska lustig sak. Gillar den knäppa gitarren. Hör dock inte vad som sägs/sjungs....

Sticker ut. Experimentellt. Gillar :D

Tack.För.Det. :P