Kontrollrummet

Gurano - Postmodernistic blues

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Hej
Gjorde ett litet annorlunda bluesutkast kanske...gitarrerna kommer någonstans där i mitten av låten. Tankar?
Vill man så får man lägga till något spännande :)

Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_PostmodernisticBlues.mp3[/mp3]
Kör hårt - så länge det ryker!



Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Bra ljudkollage och spel
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Håkan Nilsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 839
  • I´m a Fender bender from space.
    • Visa profil
Nja. Jag tyckte det hela faktiskt var lite otäckt i introt. Men berörd blev jag.  :unsure:

Efter introt blev det mer normalt. Lite fesiga trummor? Hundra ggr bättre än Radio Rix i alla fall!
Varför ska man älska den man ändå aldrig får?
Karin Boye (eller?)


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Skön modern fusion :)
Tackar - kul  :D

Bra ljudkollage och spel
Åter tack  :D

Nja. Jag tyckte det hela faktiskt var lite otäckt i introt. Men berörd blev jag.  :unsure:
Efter introt blev det mer normalt. Lite fesiga trummor? Hundra ggr bättre än Radio Rix i alla fall!
Otäckt tar jag som positivt - kul att man berör på nåt sätt :D
Jepp guraliret är mer trad, typ Status-aktigt. Tycker att trummorna passar bra, visst skulle man kunna ha mer markerande bluesrocktrummor än som nu - mer lighta pådrivande ... ska fundera på det! Tackar för att man är 100 ggr bättre än Radio Rix!  B)

Tack alla för era tankar. Skulle ge ytterligare en dimension om någon/några ville göra tillägg i låten - kanske att det skulle vara enklast under gitarrdelen? men vad som helst när som helst funkar för mig - välkomna att joina om ni vill! Har för mig att den går i 130 bpm. Maila mig gärna er ljudfil i så fall.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena

Jag gillar det.Hade jag inte haft så mycket annat som skall igenom så hade jag gjort nåt på denna..jag tycker det är helfräckt!

Mike


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Welcome to the Machine!
Gitarrpartiet efter det galna syntpartiet låter mer rockn´roll än blues tycker jag. Partiet därefter ännu något utflippat. Och panorerat var det också! Kul lyssning.


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tjena

Jag gillar det.Hade jag inte haft så mycket annat som skall igenom så hade jag gjort nåt på denna..jag tycker det är helfräckt!

Mike
Man tackar :)

Welcome to the Machine!
Gitarrpartiet efter det galna syntpartiet låter mer rockn´roll än blues tycker jag. Partiet därefter ännu något utflippat. Och panorerat var det också! Kul lyssning.
Jo rockigare är det - bluesrock ;)
Kul att du tyckte det var kul

Tack för era tankar

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!