Forum > Färdiga produktioner

Asti - We carry on

<< < (2/6) > >>

Asti:
Wernborg - Roligt att du tycker låten är mysig! Körerna har jag medvetet mixat rätt högt och med
                ganska mycket reverb, för att försöka få till ett sound liknande 10cc's I'm not in love.
                Tyckte nog att jag kom en liten bit på vägen i alla fall.... Skulle kunnat haft ett instrumentalparti
                i stället för sticket, det har du alldeles rätt i, men jag brukar mest ha med det som utfyllnad
                eftersom det inte är min starka sida, så det blev ett stick...  :rolleyes:
MaxB - Jag vet att bl.a. Eddi brukar klaga på detta när jag använder elpiano, men nu tyckte jag att jag
          drog ner panoreringen till åtminstone för min del en lagom nivå, men jag är nog så virrig allmänt
          att det inte märks!  :) Nej, du kan ha rätt, det kanske behövs centreras en aning till....
          Bra noteringar om stränggnissel, det ska jag kolla upp! Jag reagerar inte på det själv.
          Kul att du gillar körer, sång och spel!  :)
HasseFX - Roligt att du gillar låt och sång! Så du reagerar också på pianot.... Får dra ner lite till då!
              Håller med dig angående trummorna! Hittade dock inget bättre i min EZ Drummer.  :(
tigersoul - Nivån på körerna är som sagt medvetet lite hög för att försöka få till en "svävande", drömlik bakgrund.
              Trevlig vill man ju gärna vara!  :)

Tack ska ni ha för feedback! Ska försöka uppbåda tillräckligt med energi för att omsätta idéeerna i handling!
/Asti

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 16.10.2012, 19:15:44 ---Wernborg - Roligt att du tycker låten är mysig! Körerna har jag medvetet mixat rätt högt och med
                ganska mycket reverb, för att försöka få till ett sound liknande 10cc's I'm not in love.
                Tyckte nog att jag kom en liten bit på vägen i alla fall.... Skulle kunnat haft ett instrumentalparti
                i stället för sticket, det har du alldeles rätt i, men jag brukar mest ha med det som utfyllnad
                eftersom det inte är min starka sida, så det blev ett stick...  :rolleyes:
MaxB - Jag vet att bl.a. Eddi brukar klaga på detta när jag använder elpiano, men nu tyckte jag att jag
          drog ner panoreringen till åtminstone för min del en lagom nivå, men jag är nog så virrig allmänt
          att det inte märks!  :) Nej, du kan ha rätt, det kanske behövs centreras en aning till....
          Bra noteringar om stränggnissel, det ska jag kolla upp! Jag reagerar inte på det själv.
          Kul att du gillar körer, sång och spel!  :)
HasseFX - Roligt att du gillar låt och sång! Så du reagerar också på pianot.... Får dra ner lite till då!
              Håller med dig angående trummorna! Hittade dock inget bättre i min EZ Drummer.  :(
tigersoul - Nivån på körerna är som sagt medvetet lite hög för att försöka få till en "svävande", drömlik bakgrund.
              Trevlig vill man ju gärna vara!  :)

Tack ska ni ha för feedback! Ska försöka uppbåda tillräckligt med energi för att omsätta idéeerna i handling!
/Asti

--- Slut citat ---

- Då är jag med, du kanske skulle slänga på något åt hållet Antares Choir för att mjuka upp det lite? :P

Roffe H:
Jag har kommenterat din låt när den låg som halvfärdig...det har hänt en hel del. Tycket det låter kanonfint. Så helt rätt att lägga upp den som färdig. Bra att du behöll den drömska känslan, den finns där samt Beatles-vibbar som jag gillar (och alltid tjatar om) men jag kan inte låta bli nu när SVT har "Beatles-tema"-

mvh Roffe H   B)

Asti:
tigersoul - Känner tyvärr inte till Antares Choir! Finns det något sådant?
              Vore däremot inte dumt med ett program där man kunde "pitcha" in
              t.ex en hög stämma man inte når upp till på något ställe....
RoffeH - Ja, jag har ju utökat arret en del och lagt in ett stick bl.a.
            Roligt att du tycker det har blivit en förbättring! Jasså, du tycker
            det finns Beatles-vibbar här, det var nytt, men kul!  :)
            Har tyvärr inte sett så mycket av SVT:s Beatles-tema. Finns kanske på SVT-play...

Tack så mycket för era funderingar!
/Asti

Roffe H:
Jag tror att det är kören framförallt som framkallar vibbarna ("Across the universe" eller nåt sånt) och även harmoniföljderna, eller också har jag lyssnat för mycket sista tiden på Beatles så jag sammankopplar allt som låter skönt med dem...  :wacko:  Bra är det hur som helst.

mvh Roffe H  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion