Forum > Färdiga produktioner
Asti - We carry on
Asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 23.10.2012, 11:50:30 ---Väldigt bra Asti!
Får lite Wings-vibbar av körerna här, jag gillar att de ligger och omringar din fagra stämma :rolleyes:
Vilket snyggt gitarrljud du har jämt, vet nog ingen på det här forumet som kan få fram den akustiska ljudbilden på det, och den mick du använder sitter perfekt för din röst.
Jättebra jobbat!
/Marre
--- Slut citat ---
Nu blev jag glad! Väldigt roligt att du gillar det här Marre!
Jag försökte ju fånga lite av körkänslan från 10cc och "I'm not in love", där kören fyller upp ljudbilden och liksom "omsluter" lead-sången....
Kommer inte på någon Wings-låt just nu med liknande kör, men du har nog bättre minne än jag! :)
Jag använder samma mick för akustisk gitarr och sång, en Röde NT2A, som jag har varit relativt nöjd med, men är väl inne på att skaffa en lite bättre.
Tack så mycket för snälla ord, de värmer i höstrusket!
/Asti
Tokai:
Det är mest i börjar jag tycker att gitarren och elpianot inte riktigt lirar ihop. Kan man tänka sig ett annat halverat (i tempo) gitarrspel innan sången? Sen blir det ok. Det flyter på bra.
På 10cc´s tid var det betydligt jobbigare att lägga mastodontkören på I´m not in love. Idag är det ju ingen sport. Nåja, lite får man väl göra.
Låter mer Beatles nu än när jag lyssnade förra gången, speciellt nån låt med ett vibrerande elpiano - kommer inte på vilken (en Harrison låt?)
Men en äkta bra Asti låt.
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 24.10.2012, 21:48:12 ---Det är mest i börjar jag tycker att gitarren och elpianot inte riktigt lirar ihop. Kan man tänka sig ett annat halverat (i tempo) gitarrspel innan sången? Sen blir det ok. Det flyter på bra.
På 10cc´s tid var det betydligt jobbigare att lägga mastodontkören på I´m not in love. Idag är det ju ingen sport. Nåja, lite får man väl göra.
Låter mer Beatles nu än när jag lyssnade förra gången, speciellt nån låt med ett vibrerande elpiano - kommer inte på vilken (en Harrison låt?)
Men en äkta bra Asti låt.
--- Slut citat ---
Håller med dig om pianot och gitarrerna i inledningen. Det blev inte så lyckat!
Det kanske räcker med en gitarr där som spelar lite mer återhållsamt...?
10cc tror jag mer laborerade med reverb och utdragna toner än många stämmor, men jag kan ha fel...
Harrison-låt - Blue Jay Way kanske.... B)
Tack för feedback! Roligt att du tycker den är bra!
/Asti
karl:
Nice feel med schyssta harmisar och bra gitarrspel....skulle vilja höra dig ta i på sången nån gång...tror innerligheten når fram mer då...men visst laidback sång på denna funkar utan problem...
Allt gott / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida