Oj här har det rasslat på,kul boys.Det är alltid med skräckblandad förtjusning jag lägger upp låtar för sågning - sen när jag ser hur denna låt tagits emot så blir jag rörd.
Lite tekniska problems i min gear..Mina älskade bonusbarnbarn(5 och 8 år) har lekstuga ibland runt mina studioprylar.Tyvärr så brakade min studio B1:a i golvet från golvstället i en vild lek..den blev sig inte lik kan jag säga.Det hörs tydligast då jag tar i,micken har gjort sitt.Den ger ett vasst register som kommer och går..Men det ger ju andra förutsättningar - nya grejer.Men sångmickar är personligt så jag måste testa en drös hå hå ja ja..Nu går jag på Neumann,eller nånting ditåt.
################
Bjurte:
Ja de flesta har någon koppling till detta elände.Kul att höra att pianosoundet sitter(extra kul att du gillar låten)det är en blandning av Aliciakeys och ett elpiano.
Orgel: Shoot man,ge mig en hint om hur du menar,jag har slut på ideer i denna.Text och sånguttryck har gjort mig rätt matt..Släng in det i tråden så sågar vi andra

Jag har för mig att det var 70 tempo på denna,det är 4-5 månader sedan jag donade ihop detta.
Krister:
Ja jag minns att han c-snubben tog din fru för några är sedan...Känsligt ämne,så det känns bra att du tycker om den.
Låten får stå för saknad - Ballad of a lost friend - det tycker jag var fint,tack Krister.
Wernis:
Ja känslan mera än engelska läxan då

Evigt dilemma det här med dialekt.Jag har några vänner från The US som jag brukar bolla mina grejer med,dom är rätt snälla mot mig då det gäller min dialekt men dom är ju part i målet

.Kanske sjunger jag om rubbet på denna då jag fått en bättre mick,B1:an har gjort sitt.Tacksam om du ger tidsangivelserna för värsta svengelskan..Jorå det är falsett.Det går åt väldigt mycket luft för att nå det registret,så det blir inga långa fraser..
Gura,ja det vill jag gärna höra

släng in det i tråden så får vi vågskål med/mot Bjurtes hammond..
Ett cello arr skulle kanske gå,men jag är rätt mättad nu då jag lagt detta.Låten få vila ett tag så får jag se,men testa gärna en ackegura så får vi höra.Kul att höra att du gillar låten,det värmer - tack Stefan.
Tigersjälen:
Ja detta berör helt klart.Hittade den andra låten om samma elände,så jag kommenterar där sedan.Möjligen en mörk cello,det skulle kunna gå,men vi testar lite andra ideer först.Kul att du gillade alstret.
Eddi:
Ja man kan nog göra en hel del med denna misstänker jag,sabba sången med en massa pålägg etc..Men det kommer inte att ske

Jag "hörde" en ackegura flamenco inspirerad(hur det nu skulle kunna gå?)då jag totade ihop detta..orgel var aldrig på tapeten.Personligen så tror jag på en mörk cello/ackegura..Trummor och fullt arr på denna tror jag inte på,men som jag skrev till alla andra med ideer,testa.Kul att du tycker om den Eddi,det värmer.
Totmusic:
Jo,många kan referera till sjukdomen..Innan jag drog ut mp3:an så drog jag på lite i pianobasen.Pianot ligger på wavefiler så jag skall försöka automatisera - eller det kanske räcker med att dra ned det jag drog upp i basen.
Jag funderade på stämmor,men valde denna väg med mmm körer..Fullt möjligt att lägga på stämmor,vi får kanske se lite tester på denna vad det lider.Sånt är spännande,vad andra hör i ens alster..
Om jag får som jag vill så kommer det test verrar med ackegura och en med hammond..Sedan kanske jag testar ett cello arr,vi får se.Kill your darlings kommer inte att ske med denna.Sång och text är a och o,resten stöd för det.
Har du nån ide,testa och släng in det i tråden..Alla tester tar man bort sedan då alstret är klart,så det gör inget.
Ja du har också känt av det här,trist men tyvärr vanligt.Kul att du gillade låten
G:
Thnx man..Jag har noterat det som stod i pm:et

Peter:
Det var den näst finaste kommentaren som jag har fått på KR någonsin,mega tack för den

Stämsång,ja jag kan ju göra ett försök efter att grabbarna testat lite ackegura och hammond.Jag tror på små subtila grejer,men har inga ideer för det nu då jag är rätt mätt på låten för tillfället.En mörk cello mot pianot kanske,vi får se..men den spelar jag nog själv..på keys då

Fast jag har en tjej i min "baksläkt" som lirar cello så..Jag kollar mullret då jag öppnar mixen nästa gång.Jag kommer att läsa din kommentar igen och igen och igen..
Maxb:
Oj Max,du brukar vara försiktig med rosorna..jag blir rörd av din varma kommentar - TACK

Denna kommer det att finliras i det kan jag lova,inget stök - sång och några kryddor runt den blir nog en rätt skön anrättning.
Jag låter grabbarna testa så får vi se..cellon kan jag nog spika ihop om jag får ny inspiration.
#########################################
Jag kan ju inte säga att jag började gråta av alla fina kommentarer,men nästan

Vi får se vars detta tar vägen,mega thnx för kommentarerna så här långt
Micael